حجت الاسلام و المسلمین سید عباس مسعودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر، افزود: برای برگزاری هر چه با شکوهتر نماز عید سعید فطر و نمایش وحدت مسلمانان، فردا صبح همزمان با عید سعید فطر، نماز عید در کرج به صورت متمرکز در بلوار امامزاده حسن (ع) جنب مصلای نماز جمعه کرج برگزار می شود.
وی اظهار داشت: مراسم عید راس ساعت 6 و نیم صبح آغاز و نماز راس ساعت 7 و نیم به امامت آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج و نماینده ولی فقیه در استان البرز اقامه می شود.
مسعودی با بیان اینکه تاکید بر اقامه نماز در دیگر شهرستان های استان به صورت متمرکز در مصلاهای نماز جمعه است، گفت: روحانیون و مبلغان دینی نیز سعی کنند که در یک نماز واحد و در مرکز شهر شرکت کنند و بهتر است تا این مراسم به صورت متفرقه در مساجد برگزار نشود.
وی با اشاره به اینکه برگزاری متمرکز و وحدت آفرین عیدسعید فطر جزوی از اصول دین است، افزود: بحث اجتماع مسلمان، نمایی از عظمت، بزرگی و شکوه این عبادت کاملا سیاسی عبادی است لذا درخواست داریم از مساجد به خصوص مساجدی که در اطراف مصلا هستند از بر گزاری نماز منصرف شده و جمعیت را به سمت مصلاهای نمازجمعه هدایت کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز به موضوع زکات فطره نیز اشاره کرد و بیان داشت: همانطور که نماینده ولی فقیه در استان البرز در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج اعلام کردند بهتر است که زکات فطره تبدیل به مواد خوراکی شده و به همان طورت به دست نیازمندان برسد.
وی گفت: افرادی که زکات فطره را پرداخت می کنند در صورتیکه افرادی نیازمند را می شناسند می توانند خودشان به این افراد پرداخت کنند و درغیر این صورت نماینده ولی فقیه، امام جمعه، امام جماعت و یا روحانیون دیگر را وکیل برای اجرای این امر کنند.
مسعودی اضافه کرد که کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی هم در بحث جمع آوری تلاش می کنند و زکات عید فطر باید تا قبل از ظهر روز عید فطر پرداخت شود.
وی در پایان با اشاره به پایان رسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: امیدواریم که ماه رمضان برای همه ما ماهی پر از معنویت بوده باشد و خداوند در روز عید سعید فطر گناهان ما را مورد عفو و بخشش قرار دهد.
وی اضافه کرد که در قرآن و روایات آمده که ای روزه داران! خداوند منان تمام گناهان شما را خواهد بخشید؛ مواظب آینده خود باشید تا دوباره گرفتار گناه نشوید.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.