سید مجید موسوی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این اعتبار قابل افزایش است، افزود: یکی از عوامل افزایش بهره وری در واحد های کشاورزی و دامپروری افزایش ضریب مکانیزاسیون است.
وی اظهار داشت: به همین منظور وزارت جهاد کشاورزی با اختصاص خط اعتباری ویژه و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت آمادگی دارد تا به نیاز تمام کشاورزان در خصوص خرید تراکتور کمباین و ادوات مربوطه و همچنین تجهیزات مرتبط با دام و طیور و شیلات کمک تسهیلاتی کند به طوریکه این اعتبارات فاقد سقف بوده و تمام درخواست ها در صورت تکمیل مدارک و وثایق قابل اقدام می باشد.
وی ادامه داد: در خصوص افزایش ضریب خود اتکایی محصولات راهبردی در راستای اقدامات اقتصاد مقاومتی برابر برنامه های ابلاغی این ستاد ،سازمان های جهاد کشاورزی استان مکلف هست که برابر برش ابلاغی اقدام به برنامه ریزی تولید محصولات اساسی شامل گندم، جو، دانه های روغنی و مواد پروتئین دامی کند.
موسوی گفت: در سال 95 این سازمان موفق به اجرای برنامه به میزان 108 درصد شد ودر سایه برنامه های اجرا شده گندمکار نمونه کشور با تولید نزدیک به 13 تن عملکرد در هکتار و همچنین تولید کننده نمونه بذر کشوری از استان البرز انتخاب و موفق به کسب لوح افتخار از رئیس جمهوری شد.
وی بیان داشت: در سال گذشته با آموزش و تنظیم کمباین ها میزان ریزش در کمباین ها کاهش یافت و از نظر کیفی نیز بهترین گندم تولیدی کشور در استان البرز تولید شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز اضافه کرد: همچنین در زمینه تولید مواد پروتئینی هم تمام برنامه ها اجرا و از لحاظ کمی و کیفی در زمینه های تولید شیر خام و تخم مرغ رشد مناسبی ایجاد شده است.
وی گفت: در سال 95 حتی در زمینه صادرات دام زنده شامل گاو اصیل و گوسفند زنده استان از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.
موسوی یادآور شد که در سال 96 نیز برنامه ها مدون و ابلاغ شده و با برنامه ریزی انجام شده و شرایط مناسب اقلیمی ، رشد کیفی و کمی مناسبی خواهیم داشت.
وی افزود: در این زمینه ستاد برداشت غلات تشکیل و برنامه ریزی برای
تامین ادوات برداشت محصول پرداخت وجوه محصولات کشاورزی انجام شده است.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.