به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بند پی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاحیه نخستین مرکز اجتماع درمان مدار ویژه زنان کرج در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا، افزود: سازمان بهزیستی در حوزه پیشگیری و درمان، روش خانه به خانه در محیط های عمومی مانند کارگری، دانش آموزی، دانشگاهی و محیط های نظامی را در دستور کار قرار داده است.
وی با بیان اینکه پیشگیری اصل کار ماست، چرا که اثر بخشی آن بیشتر است، ادامه داد: مرحله دوم اقدامات سازمان بهزیستی در دولت دوازدهم، اقدامات درمان مدار با بررسی اقدامات و تجربیات موفق و گسترش مراکز درمان اجتماع مدار و توجه ویژه به افراد بهبود یافته در خصوص اشتغال، مسکن و شرایطی است که بتوانیم مهارت آموزی را برای آنها فراهم کنیم تا بار دیگر این افراد به چرخه اعتیاد بر نگردند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان این که اعتیاد یک بیماری است تاکید کرد: ایجاد مراکز درمان اجتماع مدار یکی از روش های درمانی برای مبارزه با درمان اعتیاد است که با توجه به شواهد و مستندات، اثربخشی آن ثابت شده است.
محسنی بندپی گفت: نگهداری افراد در این مراکز که دچار معضل اعتیاد شده اند بین سه تا 6 ماه به طول می انجامد و این مدت قابل تمدید نیز است؛ افرادی که در این مراکز تحت درمان قرار می گرند از خدماتی چون پزشک، روان پزشک، مشاوره و تجربیات افراد بهبود یافته بهره می گیرند.
وی با بیان این که شرایط گسترش چنین مراکزی در کشور وجود دارد گفت: هم اکنون 19مرکز تی سی در کشور فعال است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به راه اندازی نخستین مرکز درمان اعتیاد کودکان خیابانی در کرج اظهار کرد:‌ توجه ویژه ما به گروه های خاص از جمله زنان و کودکان است؛ با راه اندازی مرکز برای کودکانی که دچار معضل اعتیاد شده اند این هدف را داریم تا شرایطی فراهم تا این نونهالان که اکثرا به خاطر اعتیاد والدین دچار این مشکل شده اند با درمان، بار دیگر این ها به چرخه تحصیل و علم آموزی برگردند.
7414/1535خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.