به گزارش ایرنا، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز در این نشست گفت: عملیات اجرایی فرایند پروژه مهر 96 با هدف تمهید مقدمات لازم برای شروع باشکوه سال تحصیلی 97- 96 و ایجاد زیر ساخت های لازم آموزشی و تربیتی در این استان آغاز شده است.
عباس سلطانیان، کیفیت‌بخشی، ارتقای عدالت آموزشی و تلاش در جهت تأمین تجهیزات مورد نیاز مدارس را از جمله مهمترین ویژگی های پروژه مهر یاد کرد.
وی یاد آور شد:اجرای مطلوب و باشکوه پروژه مهر و ایجاد فضایی بانشاط در مدارس استان باید در اولویت کاری دبیرخانه پروژه مهر در نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش استان قرار گیرد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز پروژه مهر را نمادی از برنامه ریزی همبستگی، تحول، مدیریت کارآمد و هدفمند در نظام تعلیم و تربیت ذکر کرد.
سلطانیان این طرح را گامی مهم برای سازماندهی و ساماندهی بهتر امور آموزشی در فرآیند تعلیم و تربیت دانست.
وی گفت: شیوه نامه اجرایی پروژه مهر 96 طبق دستورالعمل وزارتخانه به منظور ایجاد هماهنگی ها و تصمیم سازی های درست و بهینه برای بازگشایی مدارس و ایجاد شور و نشاط بین دانش آموزان به نواحی و مناطق استان ارسال شده است.
وی بهینه سازی عملکرد نیروی انسانی، ارتقاء کمی و کیفی فعالیت های آموزشی ،احصاء دقیق موانع و آسیب های موجود در حوزه های گوناگون، اجرای برنامه های از قبل پیش بینی شده در فرآیند آموزشی و تربیتی و استفاده بهینه از فرصت ها را از جمله اهداف عملیاتی شدن پروژه مهر در البرز برشمرد.
وی اضافه کرد: برای اجرای برنامه پروژه مهر در استان البرز کمیته هاب تعمیر و تجهیز، سازماندهی، نظارت و ارزیابی، توجیه، تبلیغ و اطلاع رسانی و تایید صلاحیت تشکیل شده است.
دبیر پروژه مهر 96 البرز خاطر نشان کرد: پروژه مهر یک فرآیند زنجیره ای است که از مجموعه اقدامات مختلف اداری، مالی، آموزشی، فرهنگی و خدماتی شکل گرفته است که همه باید برای تحقق اهداف آن تلاش کنیم.
سلطانیان اتخاذ تصمیم های اثر بخش درکمیته ها ، توانمند سازی نیروی انسانی ، نظارت کامل بر روند ثبت نام ، آماده سازی فضای آموزشی و تجهیزات مورد نیاز، توسعه متوازن شاخه ای و رشته ای، اجرای مطلوب هدایت تحصیلی و صدور به موقع ابلاغ ها برای نیروی انسانی را از دیگر بخش های مهم این طرح برشمرد.
دبیر پروژه مهر 96 استان البرز گفت: انتظار داریم مجریان این طرح ملی در استان نسبت به اجرای دقیق شیوه نامه ها و برنامه ها طبق زمانبندی انجام شده ، برگزاری همایش ها ، بازدید مستمر از فرآیند پروژه ، تهیه گزارش برای معاون معین طرح ، ارتباط برون سازمانی با دستگاه ها ی اجرایی ، تشکیل دبیرخانه و ارسال گزارش به مدت هر دو هفته یکبار به دبیرخانه پروژه مهر در استان اقدام کنند.
سلطانیان صدور ابلاغ برای همه اعضای پروژه مهر 96 در قالب کمیته های 5 گانه این طرح در استان البرز را ضروری دانست.
وی بیان کرد: بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، استان البرز در سال تحصیلی گذشته با کسب 98.23 از مجموع 100 امتیاز رتبه عالی پروژه مهر95 کشور را به خود اختصاص داد.
وی ادامه داد: در سال گذشته در اجرای پروژه مهر 1341 نفر مشارکت داشتند که تقدیر شدند.
در این نشست معاونین آموزشی ، کارشناسان و مسئولان دوره دوم متوسطه نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش البرز حضور داشتند.
استان البرز 440 هزار دانش آموز دارد.
2819/ 6155خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.