عباداله کامکار در حاشیه جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری که ظهر امروز در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به شعار سال جاری، اظهار داشت: در این جلسه دستور تبیین طرح کارورزی دانش آموختگان مطرح شد.
معاون استاندار البرز با بیان اینکه با این طرح در سطح کشور 150 هزار کاروز جذب کار می‌شوند، ادامه داد: متولی این امر وزارت کار است.
وی با اشاره به اینکه این 150 هزار نفر با شرایط جذب کارگاه‌های تولیدی می‌شوند، بیان کرد: برای شرکت در این طرح باید به سامانه مراجعه شود.
کامکار با بیان اینکه هدف از این طرح افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت است، اضافه کرد: از دیگر اهداف این طرح ایجاد انگیزه کارآفرینی و رونق کسب و کار است.
وی گفت:ارتقا اخلاق و صلاحیت حرفه ای از جمله فراهم ساختن زمینه دانش به دانش بنیان از دیگر اهداف این طرح است.
کامکار با بیان اینکه از اهداف دیگر این طرح مهارت آموزی در سازمان فنی و ایجاد اشتغال در سال جاری است، افزود:دستگاه‌های اجرایی موظف‌اند تا برنامه‌های خود را تقویت و به دبیرخانه کارگروه کار و اشتغال ارائه دهند.
وی با اشاره به اینکه صندوق کارآفرینی به بیکاران روستایی کمک می‌کند، عنوان کرد: بسته ارتقا توان تولید ملی، بسته تامین مالی و سرمایه‌ای، بسته جذب توسعه و تامین تکنولوژی، تجارت خارجی در جذب سرمایه‌گذاری، بسته اشتغال و توانمندسازی نیروی کار دراین جلسه مورد تاکید قرار گرفت.
کامکار اضافه کرد: کارگاه‌ها یا کارآفرینانی که از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها استخدام کنند، به مدت 2 سال از مالیات معاف می‌شوند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 678546
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.