به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز،«سیدحمیدطهائی» شامگاه یکشنبه در جلسه «شورای مدیران تولید و اقتصاد» که با حضور معاون وزیرجهادکشاورزی و مدیرعامل شیلات کشور، مدیران واحدهای تولیدی و دستگاه های اجرایی در مرزعه پرورش ماهی برگزار شد،ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تسلیت شهادت امام علی(ع)، لزوم الگوگرفتن از سیره و روش آن امام همام را سرلوحه کار: مسئولان قرار داد و اظهارداشت: معیار و میزان ارزیابی ها نه براساس ظاهر بلکه بر مدار باطن خدمتی است که به مردم خواهیم داشت.
وی در ادامه ضمن اشاره به برگزاری دو انتخابات شکوهمند و حماسه ساز در کشور که با مشارکت بالای 70 درصد تاریخ ساز شد؛وظیفه خطیر خدمتگزاران در دولت را پس از انتخابات خاطرنشان و تصریح کرد: مردم به طرح ها و دیدگاه های کاندیداها رآی دادند و دکتر روحانی که از سیاستمداران شناخته شده کشور و صاحب سبقه بعنوان نماینده مقام معظم رهبری در شورای امنیت ملی و یار و یاور یادگاران انقلاب اسلامی از جمله آیت الله هاشمی رفسنجانی، شخصیتی هستند که از تمامی ابعاد به شرایط کشور اشراف دارند و در هر دوره ای نیز طرح و برنامه های خود را ارائه و بخشی از آنها را نیز در مسیر خدمت به کشور اجرایی ساخته اند.
طهائی افزود: با آغاز بکار کابینه دولت دوازدهم نیز برنامه های جدیدی از سوی دولت ارائه می شود که در مسیر توسعه اجتماعی، اقتصادی و سیاسی خواهد بود.
استاندار البرز در محور دیگری از سخنان خود در جمع مدیران واحدهای تولیدی گزیده ای از بیانات ریاست محترم جمهوری را بازخوانی و بیان کرد: «رییس جمهور با اشاره به حضور گسترده و پرشور مردم در انتخابات 29 اردیبهشت، خواهان تقویت وحدت در جامعه و تلاش همگانی برای تحقق اهداف بلند کشور شد .مردم به ما رای بلاشرط ندادند، رای مردم مشروط است؛ مشروط به اینکه دولت، رییس جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مسیر خواست و مطالبات آنان حرکت کنند، نه اینکه هر کس دنبال فکر، خط و جناح خود برود. جناح و فکر محفوظ و محترم، اما اساس، خواست و رای مردم است و ما به عنوان نمایندگان ملت، باید دنبال اجرای خواست مردم باشیم.»
طهائی در ادامه نگاه دکتر روحانی و برنامه های وی در دولت دوازدهم برای رفع مشکل اشتغال را مورد اشاره قرار داد و گفت:«اگر می خواهیم مشکل اشتغال را درست کنیم و با فقر مبارزه کنیم، باید همه به هم کمک کنیم. شعارها و اهداف همه کاندیداها در این انتخابات تقریبا یکی بود و فقط با شیوه های متفاوت بیان شد. همه به دنبال رفع مشکل اشتغال، رشد اقتصادی و حفظ برجام بودند. همه بر سر اینکه اهداف اصلی کدامند، اتفاق نظر داشتیم و حالا باید تحقق این اهداف را دنبال کنیم.»
وی بیان کرد: « نکته مهم برای تحقق این اهداف این است که باید سیاست از عرصه اقتصاد کنار برود. سیاست تا حالا سوار اسب اقتصاد بوده است. اگر بخواهیم اقتصاد کشور را درست کنیم، باید این وضعیت برعکس شود. باید به اقتصاد به عنوان هدف اول نگاه کنیم، چنانکه بارها رهبری تاکید کرده اند که اقتصاد هدف اول و اصلی است،باید سیاست از عرصه اقتصاد کناربرود تا میدان برای بخش خصوصی باز شود. باید دولت اقتصاد را رها کند؛ نه دولت بنگاه دار خوبی است و نه عزیزان نظامی ما. باید اقتصاد را به مردم واگذار کنیم و یک میدان رقابت آزاد برای مردم بوجود بیاوریم.»
طهائی خطاب به مدیران اقتصادی با بیان اینکه بخش خصوصی در کانون توجه دکتر روحانی است، افزود: با دیدگاه های ریاست محترم جمهوری شما قوی ترین پشتیبان را انتخاب کرده اید تا در رونق اقتصادی جامعه شاهد اجرایی شدن اهداف انقلاب اسلامی و رشد 8 درصدی برنامه ششم باشیم.
استاندار البرز ادامه داد: رونق اقتصادی، کاهش تورم، ایجاد فرصت های شغلی برای فارغ التحصیلان و.. همگی از دستاوردهای این انتخاب خواهد بود که در فضای وحدت بخش بین دولت و مردم محقق خواهد شد.
طهائی در ادامه با اشاره به تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، تدوین بسته های رونق تولید و اشتغال را از جمله برنامه های اولویت دار این ستاد در سال جاری برشمرد و گفت: سال گذشته به همت مدیران تولید و دستگاه های اجرایی در ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه های شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بسیاری واحدهای نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگشت.
وی با تأکید بر لزوم تداوم تشکیل نشست های مدیران بخش خصوصی و تولید ادامه داد: یکی از مباحث مهم در بحث اشتغال این است که در چه حوزه هایی فرصت های شغلی و کسب و کار ایجاد شود،با توجه به اینکه در حوزه کشاورزی محدودیت زمین و آب وجود دارد باید راهکارهایی اندیشید تا بر مبنای دانش روز چرخ تولید کشاورزی بچرخد.
وی با بیان اینکه افتخار کسب مدال ملی در حوزه کشاورزی را در استان البرز داریم، افزود: هر چند بیشترین تقاضا برای ایجاد فرصت های شغلی در بخش خدمات است و باید تلاش مضاعفی برای بسترهای ایجاد شغل این در بخش داشته باشیم، به موازات آن در حوزه صنعت و کشاورزی نیز باید پیشگام باشیم.
استاندار البرز با اشاره به طرح دولت در زمینه کاروزی، بیان کرد: با فرصتی که فراهم شده فارغ التحصیلان دانشگاهی می توانند در کنار تولیدکنندگان بعنوان مشاور امین و فناوران جوان، زمینه های بهره وری را بالا ببرند تا در افق اهداف و برنامه های 1404 شاهد موفقیت های چشمگیری باشیم.
استاندار البرز احیا مرزعه پرورش و تولید بچه ماهی در کشور از استان البرز را نیزنوید بخش آینده ای روشن برای این استان دانست و گفت: این مزرعه پرورش ماهی با تولید 2400 تن که هر سال رو به افزایش خواهد رفت، گام مهمی در اقتصاد ایفا خواهد کرد.
در ابتدای این دیدار نیز مدیران تولید در عرصه صنعت، اقتصاد و کشاورزی به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات پرداختند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 678545
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.