به گزارش ایرنا ، مدیرکل بهزیستی استان البرز روز یکشنبه گفت: ارائه درمان غیر دارویی شامل خدمات آموزشی ، ورزشی ، رفتار درمانی از جمله اقدامات موثر از سوی این مرکز است .
داریوش بیات نژآد افزود: معتادان سم زدایی شده در مراکز درمانی بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی، نداشتن بیماری جسمی شدید، داشتن حداقل 20 سال و حداکثر 50 سال سن، اعتقاد به یکی از ادیان الهی از شرط های پذیرش دراین مرکز به شمارمی رود.
وی ادامه داد: بیشتر مبتلایان به مواد دچار یک سلسله اختلالات روانی می­ شوند که زمینه ­ای برای ارتکاب انواع جرائم فراهم می­ آورد.
بیات نژاد گفت: شناخت و درمان خصوصیات روانی و شخصیتی معتادان از اهمیت زیادی برخوردار بوده و نیازمند کار جدی محققان در این زمینه می­باشد که دراین نوع مراکز مورد توجه قرار می گیرد .
وی اضافه کرد: برخی از تحقیقات نشان داده­است که اعتیاد برخی از افراد معتاد در نتیجه عدم یادگیری مهارت­های زندگی اجتماعی و ضعف­های شخصیتی است که در مراکز مذکور تلاش می شود گام های موثری را در جهت بازگشت سالم این افراد به جامعه بردارند.
مدیرکل بهزیستی البرز گفت: همچنین برخی از سوءمصرف کنندگان مواد که برای درمان به اجتماع (TC) می­آیند، علاوه بر اعتیاد با فقدان محیط حمایت کننده مواجه می شوند که مانع تغییرات مثبت در سبک زندگی آنها می­شود.
وی افزود: در مراکز اجتماع درمان مدار اولین گام برای تغییر، پیوستن به اجتماع و دنیای بیرون است.
پرهیز از مواد، اجتماعی شدن، پذیرش مسؤولیت­های اجتماعی همراه با آموزش حرفه­ای است .
8029 / 6155خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.