به گزارش روز شنبه ایرنا وبه نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار 'بخشعلی کامرانی صالح' اظهار داشت: در پی دریافت چندفقره پرونده سرقت منزل دستگیری سارقان در دستور کار شعبه مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فردیس قرار گرفت.
وی ادامه داد: با همکاری گروه تجسس کلانتری 11 مرکزی فردیس در بررسی های انجام شده از صحنه سرقت و بازبینی فیلم دوربین های مداربسته تصویر دو سارق شناسایی و پس از تحقیقات و اقدامات لازم طی عملیات غافلگیرانه هر دو نفر دستگیر شدند.
کامرانی صالح افزود: سارقان ابتدا از اعتراف به ارتکاب سرقت امتناع ورزیده که در ادامه با ارائه مدارک ناچار لب به اعتراف گشوده و همچنین در استعلام از سابقه کیفری مشخص شد هر دو سارق دارای سابقه کیفری هستند که در نهایت با استفاده از اقدامات فنی و بازجویی های تخصصی یکی از متهمان به ارتکاب 30 فقره سرقت منزل با همدستی متهم دیگر اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی البرز در خصوص شگرد متهمان بیان داشت: متهمان در بازجویی ها اظهار داشتند که در سطح شهر به صورت پیاده گشت زده و ساختمان هایی را که طبقه اول آنها فاقد حفاظ بود پس از مطمئن شدن از عدم حضور مالک، شناسایی و از طریق پنجره یا بالکن وارد منزل می شدند و گاها شیشه درب یا پنجره را می شکستند و یکی از سارقان وارد ساختمان شده و دیگری جلوی ساختمان با خودروی پراید کشیک می کشید.
این مقام انتظامی خاطر نشان کرد:سارقان برای گمراه کردن ماموران روزها به عنوان کارگر ساده حمل بار مشغول کار بودند و بعد از ظهر جهت ارتکاب سرقت به محل های از قبل شناسایی شده می رفتند.
سردار کامرانی صالح گفت: با توجه به اعترافات متهمان محل های سرقت شناسایی و از آنجایی که سارقان فقط پول و طلا از منازل به سرقت می بردند ارزش تقریبی اموال به سرقت رفته توسط آنها حدود یک میلیارد و 900میلیون ریال تخمین زده شد که پس از تشکیل صورتجلسه مال باختگان برای حضور در پلیس آگاهی فردیس و تنظیم شکایت علیه متهمان فراخوانده شدند.
7417/ 6155خبرنگار:منصورجمشیدی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.