به گزارش ایرنا، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز در این نشست گفت: فراهم کردن بستر و زمینه های مختلف برای رشد دانش آموزان ، توسعه روحیه پژوهشی ، ارزش بخشیدن به دستاوردهای بدست آمده و هدایت استعدادها و خلاقیت ها از اهداف مهم جشنواره نوجوان خوارزمی است.
عباس سلطانیان افزود: تولید دانش و بومی کردن آن،تشکیل انجمن های پژوهشی و افزایش مشارکت حداکثری دانش آموزان و انجام کارهای پژوهشی بصورت گروهی و تیمی را از دیگر اهداف این جشنواره عنوان کرد.
وی بیان کرد: تشکیل کمیته انتخاب داوران مرحله استانی و تامین اعتبار استانی به منظور پرداخت حق الزحمه داوران و عوامل اجرایی جشنواره ها از دیگر محور هایی است که در جشنواره جوان خوارزمی در البرز باید مورد توجه قرار گیرد.
وی یاد آور شد: دبیرخانه نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی در پژوهشسرای دانش آموزی معلم آموزش و پرورش ناحیه یک کرج مستقر است که نیاز به حمایت مالی و تجهیزات مناسب تر دارد.
در این نشست دبیر نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی نیز به اهم فعالیت های انجام شده در جشنواره هجدهم خوارزمی در البرز پرداخت و یادآور شد: در زمینه نوزدهمین جشنواره نوجوان خوارزمی اقداماتی چون تشکیل کمیته جشنواره ، تقویم اجرایی ، تهیه بانک اطلاعاتی داوران ،ارسال بخشنامه ، صدور ابلاغ و.. انجام شد.
حسین شاد روحی با اشاره به ارائه 132 اثر در جشنواره هجدهم خاطر نشان کرد: در نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی 307 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
وی تصریح کرد: مقایسه تعداد آثار ارائه شده در جشنواره جوان خوارزمی دوره نوزدهم نسبت به سال قبل ، رشد 240درصدی را نشان می دهد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش البرز هم در این نشست گفت: در این جشنوار لازم است شرح هزینه ها کاملا مشخص باشد.
مراد مالمیر اضافه کرد : هزینه های تملکی به منظور خرید تجهیزات امکان پذیر می باشد ولی در خصوص هزینه های جاری هیچ منبعی برای پرداخت حق الزحمه داوران و عوامل اجرایی وجود ندارد.
وی تصریح کرد: بهتر است دستاوردهای بدست آمده در جشنواره جوان خوارزمی در شورای آموزش وپرورش مطرح شود تا بتوان قسمتی از هزینه ها را از طریق شورا تعیین و اعتبار سنجی شود.
در این نشست زهرا صادقیان و صالحه تقوایی مدیران پژوهشسرای معلم آموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز از
کم بود تجهیزات در پژوهش سرای معلم، فضای نامناسب کارگاه که نیاز به مرمت و زیباسازی دارد،کمبود نیرو در اوج برگزاری جشنواره جوان خوارزمی در تابستان ، توجه به طرح های انتخاب شده استانی ، ارائه گزارش موفقیت های دانش آموزان در مسابقات و جشنوارهای مختلف سخن گفتند.
رئیس اداره تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز گفت: محتوا تولید می شود اما ساختار آن مشخص نیست.
قادر حسین زاده افزود: تشکیل نشست های توجیهی برای داوران جشنواره نیز ضروری است .
وی اضافه کرد: انتخاب داوران و استاد راهنما ی شایسته که اثر مطلوب بر دانش آموزان داشته باشند را در این جشنواره مهم مورد توجه قرار داد.
وی تاکید کرد : آثار جشنواره ها باید فاخر و کپی نباشد.
این نشست 5 مصوبه در زمینه تهیه و تنظیم لیست کمبود تجهیزات پژوهش سرای معلم،خرید تجهیزات
تشکیل هیات داوران استانی و نشست توجیهی ،پرداخت حق الزحمه داوران و عوامل اجرایی جشنواره هجدهم توسط پژوهش سرای معلم ،پیگیری تامین هزینه های برگزاری نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی از ستاد مرکزی جشنواره و مدارس تیزهوشان و تقدیر از برگزیدگان و فعالان جشنواره نوزدهم را به همراه داشت.
البرز 440 هزار دانش آموز دارد.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر ** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.