به گزارش ایرنا، یک هیات سرمایه گذاری دولتی چین در زمینه خودرو روز چهارشنبه در ساوجبلاغ حضور یافت و ضمن دیدار با مسئولان این شهرستان به بررسی ظرفیت ها و نحوه سرمایه گذاری پرداخت.
مدیر این شرکت دولتی چینی از همکاری بین دو کشور ایران و چین ابراز خرسندی کرد و گفت: شرکت ما یکی از خودرو سازهای برتر دنیاست و سالانه بیش از سه میلیون خودرو وارد بازار می کند.
استیوین زینگ با ابراز رضایت از همکاری این شرکت با شرکت ایران کاوه سایپا، از حضور تیم فنی این شرکت برای بررسی و برآورد امکانات خبر داد و گفت: با نهایی شدن این طرح و راه اندازی تولید در فاز اول زمینه اشتغال 4 هزار فراهم خواهد شد.
وی از روند تولید با همکاری ایران کاوه سایپا با 100هزار خودرو شاسی بلند و کلاسیک خبر داد و گفت این میزان تا 500هزار پیش خواهد رفت که البته راه اندازی چند پروژه و ساخت چند کارخانه جدید از برنامه های مهم ما است.
مدیر این شرکت چینی انتقال دانش فنی و بومی سازی آن در ایران ساخت قطعات و مشارکت قطعه سازها را از دیگر برنامه های در پیش رو این شرکت بیان کرد.
فرماندار ساوجبلاغ نیز با بیان اینکه این شرکت قصد سرمایه گذاری در این شهرستان را دارد، گفت: قرار است، با توافقاتی که در حال اجرا است کار ساخت خودرو را بایکی از شرکت های ساوجبلاغی آغاز کند.
ابوالقاسم پالیزگیر در نشست با استیوین زینگ مدیر ارشد تجارت خارجی شرکت دولتی چین گفت: دولت تدبیر و امید فضای خوبی را برای سرمایه خارجی ایجاد کرده که در کنار آن انتقال دانش فنی و ایجاد اشتغال برای ما بسیار حائز اهمیت است.
وی افزود: دولت یازدهم در سال های اخیر با تسهیل قوانین سعی کرده موانع را از مقابل تولید کنندگان بر دارد.
وی گفت: در ساوجبلاغ 1200واحد صنعتی بزرگ و کوچک فعال هستند که بسیاری از آنان از برندهای معتبر هستند که ظرفیت تولید مناسبی را در داخل و صادرات خوبی را هم دارند.
فرماندار ساوجبلاغ به ظرفیت شهرستان و نزدیک بودن آن به دوکلان شهر کشور اشاره کرد و گفت: وجود بزرگراه کرج - قزوین و راه قدیم کرج - هشتگرد خطوط ریلی، مترو و از همه مهمتر فرودگاه پیام می تواند عامل مهمی برای ارزش افزوده استقرار صنایع در این منطقه باشند.
وی شرکت سایپا را یکی از برترین شرکت های تولید خودرو در کشور دانست که مشارکت خود را با این شرکت چینی که صنایع بزرگی در سایر کشورها دارد، آغاز کرده و کارخانجات این واحد تولیدی در ساوجبلاغ مستقر خواهد شد.
پالیزگیر افزود: نخستین قدم ما برای ایجاد ناحیه صنعتی در آن منطقه است تا روند ساخت دچار مشکلات نشود. تامین آب، برق و زیرساخت های لازم از مواردی است که فرماندار متعهد می شود کمک و همراهی کند.
1535/6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.