به گزارش خبر آنلاین و به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان کرج، " علی قنبر زمانی" صبح امروز در نشست کارگروه توسعه بخش کشاورزی، ضمن تبیین اولویت های بخش کشاورزی شهرستان کرج در سال 96 تاکید کرد: با توجه به محدودیت جدی منابع آبی، مهمترین اولویت بخش کشاورزی مدیریت صحیح منابع آب و بهینه سازی مصرف آن است که برای این کار راهکارهای مهمی نظیر ارتقاء سیستم آبیاری و استفاده از کشت های جایگزین برای محصولاتی که به علت کمبود آب در مزارع در حال از بین رفتن هستند ، باید مد نظر قرار گیرد.
وی افزود: ارتقاء سیستم آبیاری سنتی به آبیاری نوین قطره ای و کم فشار، نقش مهمی در کاهش مصرف آب دارد.
وی ضمن اشاره به از بین رفتن منابع آبی زیرزمینی به دلیل برداشت بی رویه از طریق چاههای حفر شده، به ضرورت نظارت بر حفر چاه ها در سطح شهرستان تاکید داشته و تصریح کرد: باید با هماهنگی سازمان امور آب و جهاد کشاورزی ، نظارت بر چاه های موجود در شهرستان کرج با جدیت صورت گیرد و با حفرکنندگان چاه های غیرمجاز برخورد قانونی شود.
وی ، طرح کشت جایگزین برای محصولاتی که به علت کاهش منابع آبی امکان کاشت آنها در بسیاری مزارع نیست را یکی از وظایف جهادکشاورزی دانست و گفت: مشاوره به کشاورزان و بررسی امکان کشت محصولات جایگزین، باید از سوی جهاد کشاورزی انجام گیرد تابه دلیل مشکلات آب، تولید کننده از چرخه تولید خارج نشود و امکان بهره مندی از محصولات کشاورزی در بخش دیگری ممکن گردد.
سرپرست فرمانداری کرج، در ادامه نوسازی تجهیزات و ادوات کشاورزی در شهرستان کرج در سال گذشته را شایان توجه ارزیابی کرده و گفت: با توجه به اینکه تسهیلات بانکی درخور توجهی به کشاورزان و دامداران در خصوص نوسازی تجهیزات کشاورزی و دامداری ارائه می شود، در شهرستان کرج شاهد توسعه در این بخش بوده ایم.
یکی دیگر از موضوعات طرح شده در این جلسه، ضرورت اطلاع رسانی در خصوص حفاظت از منابع آب شرب به ویژه سد امیرکبیر کرج بود که مقرر شد اطلاع رسانی عمومی به ساکنین حاشیه رودخانه کرج در خصوص ممانعت از ورود و چرای دامها به محدوده حاشیه رودخانه کرج انجام گیرد.
"قنبر زمانی" در مصوبات کارگروه ، به اهمیت اشتغالزایی برای دانش آموختگان بخش کشاورزی تاکید کرده و گفت: دولت تدبیر و امید ، در برنامه های امسال خود تاکید جدی به اشتغال زایی دارد و می بایست بخش های مختلف ، برای تحقق این امر، طرح ها ی کاربردی داشت باشند. در بخش کشاورزی،حمایت از مشاغل خانگی کشاورزی، فعالان شرکت های فنی و مهندسی بخش کشاورزی، توسعه استفاده از گیاه پزشکان در واحدهای فروشندگی سموم کشاورزی و مدیریت در نحوه عرضه در بازاهای میوه و تره بار ، از مشاغلی هستند که می توان در توسعه اشتغال در بخش کشاورزی به آنها توجه کرد.
معاون استاندار البرز و سرپرست فرمانداری ویژه کرج، در پایان از مدیران عضو کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان کرج خواست تا یکدیگر تعامل مستمر داشته و فعالیت های مشترک برای حل مشکلات بخش کشاورزی داشته باشند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 674745
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.