به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج عنوان کرد: آرامستان جامع بهشت علی (ع) استان البرز در زمینی به مساحت 224 هکتار قرار دارد؛ موقعیت جغرافیایی این آرامستان در مسیر ماهدشت به سمت اشتهارد بوده که مراحل پایانی احداث آن در حال انجام می باشد.
شهردار کرج اظهار داشت: تا کنون دیوار کشی و نقاشی دیواری در آرامستان بهشت علی (ع) از جمله اقداماتی بوده که اجرایی شده است و نمای بیرونی دیوارها نیز با اسماء الهی نقاشی و مزین شده اند.
ترکاشوند ادامه داد: درختکاری و توسعه فضای سبز، ایجاد مسیرهای مناسب دسترسی، پیش بینی نمازخانه، سرویس های بهداشتی و سقاخانه جهت رفاه حال زائران اهل قبور از دیگر طرح های پیش بینی شده در آرامستان مذکور است و تاکنون دو هزار و 500 اصله درخت به منظور ایجاد فضای سبز در این محل کاشته شده است.
این مسئول گفت: همچنین در آرامستان جامع استان البرز مجموعه بازی کودکان، سالن پذیرایی و برگزاری مراسمات سوگواری، سالن های غسالخانه، فضاهای اداری، محل استقرار پزشکی قانونی، خریداری ماشین آلات مکانیزه و احداث قطعات آرامستان و مقبره های خانوادگی پیش بینی شده است.
وی خاطر نشان کرد: آسفالت ریزی معابر، زیباسازی و ساماندهی بصری بهشت علی (ع)، نصب پیام های فرهنگی، مذهبی و شهروندی و جملاتی تاثیر گذار از انبیای الهی از دیگر عملیات های پیش بینی شده است که روی دیوارهای این آرامستان نقش بسته و این مهم در حال تحقق است.
این مسئول یادآور شد: آرامستان بهشت علی (ع) یکی از طرح های کلان عمرانی استان البرز است که بسیاری از مشکلات زیست محیطی ناشی از نزدیکی آرامستانها به بافت مسکونی را مرتفع می سازد و این آرامستان با مساحت ذکر شده از بهشت زهرا (س) تهران نیز بزرگ تر بوده و امید می رود با اتمام عملیات های عمرانی مد نظر در آن، هر چه سریعتر به منظور دفن اموات مورد بهره برداری قرار بگیرد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 674516
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.