به گزارش ایرنا، رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر البرز روز چهارشنبه دراین نشست گفت: تفاهمنامه ای بین ستاد مبارزه با مواد مخدر با بهزیستی منعقد شده که براساس آن مدیریت اردوگاه ماده 16 در اختیار سازمان بهزیستی قرار گرفت.
مهدی پازوکی افزود: دستگاههای اجرایی که درگیر بحث مواد مخدر هستند باید مدیریت لازم را داشته باشند و با توجه به مدیریت تخصصی بهزیستی این اردوگاه ها به آن واگذار شد .
وی ادامه داد: براساس تفاهمنامه تخصیص اعتبارات به اداره بهزیستی داده می شود.
مدیرکل بهزیستی استان البرز نیز دراین نشست گفت: ما برای اجرایی کردن این تفاهمنامه آمادگی کامل داریم ولی امکانات و تجهیزات در استان البرز نسبت به نیاز کافی نیست و بسیار ضعیف است از نظر ما این یک فعالیت جدید است و باید این فعالیت از آغاز به بهترین شکل ممکن اجرایی شود.
داریوش بیات نژاد افزود: ظرفیت اسمی که در نظر گرفته شده براساس 120 نفر میباشد و واقع بینانه نیست و امیدواریم سهم اعتباری بهزیستی واقعی دیده شود و حداقل به ازای (هزار نفر) به بهزیستی یارانه تعلق بگیرد.
بیات نژآد خاطرنشان کرد: ما این کمپ ماده 16 که تحویل گرفته شد را برای غربالگری معتادین استفاده میکنیم و تیم دادگاه درمان مدار، را در آنجا مستقر میکنیم.
وی تاکید کرد: 10تا 20 کمپ مکلف می شوند تا در این بخش با ما همکاری کنند در رابطه با کیفیت اجرا ما قول میدهیم که به بهترین شکل شروع کنیم.
ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر مربوط به افرادی است که خود را به مراکز ترک اعتیاد معرفی نمی‌کنند و با دستور مقام قضایی به این مراکز معرفی می‌شوند.
8029/1535 خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.