به گزارش ایرنا، سید حمید طهایی عصر سه شنبه در دومین نشست شورای آموزش و پرورش البرز، افزود: برنامه های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در بخش های مختلفی از جمله آموزشی، فرهنگی، هنری، عمرانی، پژوهشی ، اردویی، گردشکری و مهارت آموزی سازماندهی شده است.
وی اظهار کرد: برنامه های غنی سازی اوقات فراغت در البرز باید بر اساس سلایق دانش آموزان و همچنین با تاکید بر مهارت آموزی برنامه ریزی شود.
استاندار البرز تصریح کرد: هزینه این برنامه ها که در قالب پایگاه های تابستانی توسط آموزش و پرورش در البرز اجرایی می شود از محل اعتبارات استانی و مشارکت خانواده ها تامین می شود.
طهائی اضافه کرد: آموزش و پرورش در برگزاری کلاس های اوقات فراغت باید نگاه ویژه ای در تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان در مناطق کم برخوردار استان داشته باشد.
استاندار البرز ادامه داد: انتظار می رود همه دستگاه های اجرایی برای تامین بخشی از هزینه ها، استفاده از ظرفیت ها و امکانات استانی به منظور گسترش پوشش دانش آموزان البرزی در پایگاه های تابستانی به کمک آموزش و پرورش البرز بیایند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: شهریه مدارس هیات امنایی در این استان بر حسب امکانات و خدمات فوق برنامه ای که در سال تحصیلی 97-96 به دانش آموزان ارائه می دهند، بین 12 تا 20 درصد افزایش می یابد.
طهائی ادامه داد: افزایش شهریه مدارس هیات امنایی با توجه به تورم و افزایش هزینه های خدماتی این مدارس به دانش آموزان یکی از مصوبات امروز شورای آموزش و پرورش این استان را تشکیل داد.
وی بیان کرد: این افزایش شهریه شامل مدارس هیات امنایی استان البرز فعال در مقاطع مختلف تحصیلی برای سال تحصیلی آینده است.
طهایی در بخش دیگری از سحنانش به حضور دانش آموز البرزی که نماینده دانش آموزان استان در مجلس شورای دانش آموزی کشور است در دومین شورای آموزش و پرورش استان پرداخت و افزود: این دانش آموز البرزی از امروز به اتاق فکر استانداری البرز دعوت شد تا در فرآیند برنامه ها و تصمیم گیری ها نقش مشاوره ای و همفکری داشته باشد.
وی با اشاره به فعال بودن دبیرخانه کشوری سلول های بنیادین در حوزه دانش آموزی در البرز یاد آور شد: یکی از مصوبه های دیگر این شورا مربوط به پرداخت هزینه های این دبیرخانه در زمینه برگزاری کارگاه سلول های بنیادی برای 400 دانش آموز استان و 17 استان دیگر بود که باید تامین شود.
وی تاکید کرد: آموزش و پرورش البرز در بخش سلول های بنیادی با حمایت حوزه معاونت ریاست جمهوری و استانداری کارنامه موفقی در محورهای آموزشی، برگزاری کارگاه، پژوهش و راه اندازی نخستین آزمایشگاه دانش آموزی سلول های بنیادی در کشور دارد.
استان البرز 430 هزار دانش آموز و 24 هزار و 41 معلم شاغل دارد.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.