خسرو ساکی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این پایگاه ها برای بررسی سلامت کودکان در زمینه بینایی، هوش ، سلامت جسمی و شنوایی در قالب پایگاه اولیه و تشخیصی از امروز به صورت رسمی کارخود را شروع کردند.
وی اظهار کرد: در این پایگاه ها ارزیابی سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی پسران و دختران برای ورود به پایه اول ابتدایی و دوره پیش دبستانی در استان البرز انجام می شود.
وی با اشاره به شروع نوبت دهی سنجش برای نو آموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی از روز شانزدهم خرداد ماه درالبرز، گفت : والدین نوآموزان می توانند با مراجعه به نزدیکترین مدرسه محل سکونت خود برای سنجش سلامت فرزندان خود نوبت بگیرند.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: 166 کارشناس آموزش دیده، مسئولیت سنجش دختران و پسران دارای شرایط سنی اعلام شده برای ورود به پایه اول ابتدایی و دوره پیش دبستانی را در این استان بر عهده دارند.
ساکی ادامه داد: دانش آموزانی که در تشخیص اولیه با مشکل روبرو شوند به پایگاه تخصصی سنجش ارجاع داده خواهند شد.
وی اضافه کرد: طرح سنجش در پایگاه های فعال شده در نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش البرز تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.
وی گفت: لازم است خانواده ها حداکثر تا پایان مردادماه برای سنجش سلامت فرزندانشان به پایگاه های سنجش البرز مراجعه کنند.
مدیرکل آموزش و پروش البرز بیان داشت: در سال جاری 43 هزار و 756 نو آموز برای ورود به دبستان در پایگاه های سنجش این استان سنجش می شوند.
ساکی یاد آور شد: پیش بینی می شود در این پایگاه ها حدود 5 هزار پبش دبستانی نیز سنجش سلامت شود.
سال گذشته 43 هزار نوآموز در پایگاه های استان البرز سنجش شدند.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.