به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، علی حاج کاظم با تاکید بر آماده سازی زمینه مساعد به منظور حضور حداکثری بخش خصوصی در پروژه های شهری اظهار داشت: از خروجی های تحقق این مهم افزایش ظرفیت مشارکت افراد در سرمایه گذاری ها و اجرای پروژه های شهری است.
وی با تاکید بر ضرورت مطالعه روش های جذب سرمایه های بخش خصوصی افزود: این مهم از اولویت های اصلی ومهم است که مدیریت شهری باید به آن توجه ویژه داشته باشد.
این مسئول با یادآوری قانون برون سپاری مسئولیتها و خصوصی سازی، هدف از اجرای این مهم را اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی ذکر و عنوان کرد: از جمله این سیاست ها شتاب بخشیدن به رشد اقتصاد ملی، گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به منظور تامین عدالت اجتماعی است.
حاج کاظم، ارتقاء کارایی بنگاه های اقتصادی همچنین بهره وری منابع مالی و انسانی و فناوری را از دیگر مولفه های مهم مطرح شده در قانون برون سپاری عنوان کرد و افزود: بنا بر آنچه در تعریف این قانون آمده است رقابت پذیری در اقتصاد ملی، افزایش سهم بخش های خصوصی و تعاونی از مهمترین اهدافی است که قانون برونسپاری به جد برای تحقق آن تلاش می کند.
وی، افزود: از دیگر اهداف این طرح، تشویق مردم به پس انداز و سرمایه گذاری و بهبود درآمد خانوارها است که با توجه به اینکه شهرداری ارتباط مستقیمی با تامین رفاه شهروندی دارد، می تواند نقش بسزایی در افزایش راندمان سرمایه گذاری شهری وبهبود درآمد خانوارها همچنین رفاه زندگی شهروندی دارد.
این مسئول شهری در خصوص دیگر مزایای مثبت اجرای اصل 44 قانون اساسی گفت: توسعه سرمایه انسانی همچنین توسعه و ارتقاء استانداردهای ملی منطبق با استانداردهای بین المللی از جمله این مزایای است.
حاج کاظم با تاکید بر لزوم پایه گذاری شهرسازی اصولی بیان کرد: از جمله راهکارهای رسیدن به این مهم آگاهی داشتن راه های جذب سرمایه گذار بخش خصوصی است.
وی ادامه داد: حضور سرمایه گذاران توانمند منتج به تعریف پروژه ها و طرح های عمرانی خدماتی و ... می شود که به تبع آن نیز شهر در چشم انداز آینده با رویکرد انتفاع شهر و زندگی ایده آل شهروندی به لحاظ داشتن بسترهای مناسب و کارآمد عرصه های فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی روبرو می شویم.
حاج کاظم افزود: بهره گیری از توانمندیهای بخش خصوصی می تواند پیشرفت و تسریع پروژه های عمرانی شهر را امکان پذیر سازد.
وی با بیان اینکه شهرسازی اصولی ناشی از اجرای طرح های کارآمد شهری است اظهار داشت: با داشتن منابع مالی کافی می توان در مسیر صحیحی از شهرسازی اصولی و حرفه ای گام برداشت.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 673435
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.