به گزارش ایرنا، جهانگیر شاهمرادی در نشست خبری با اصحاب رسانه که عصر دوشنبه در کرج برگزار شد با اشاره به اقدامات صورت گرفته این شرکت در سال گذشته افزود:درانتخابات ریاست جمهوری بین دو جناح سیاسی مقبول حکومت اسلامی عمده ترین بحثی که بر روی آن تاکید شد، توسعه تولید و ایجاد اشتغال بود.
این مسئول با اشاره به اینکه دشمنان رفتارهای ما را بواسطه مسائل اقتصادی زیر نظر دارند،اضافه کرد: در این شرایط پرداختن به موضوع شغل می تواند رونق و توسعه همه جانبه را به دنبال داشته باشد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرزبه رویدادهای چند سال اخیر در بخش اقتصادی و دیپلماسی کشور اشاره کرد و بیان داشت: بخش خصوصی از تحریم ها دچار آسیب شد ولی دنیا ناچار به مذاکره با ایران شد چراکه در داخل توان تولید به خصوص در حوزه نظامی افزایش پیدا کرد.
شاهمرادی تحریم ها را نقطه عطفی برای کشور دانست و افزود: اگر ایران به لحاظ نظامی خودکفا و قدرتمند نبود هرگز پای میز مذاکره با کشورمان نمی نشستند.
وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی رونق اقتصادی بزرگترین دغدغه کشور است ، خاطرنشان کرد: اکنون باید تمام مردم و مسئولان به سمت تولید و توسعه اقتصاد در داخل بروند تا با یک عزم جدی و همگانی اهداف مربوط به این بخش دنبال شود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز گفت: وجود یک فرد فاقد شغل در یک خانواده در واقع آسیب بزرگی برای جامعه است .
وی به برنامه ها و فعالیت شرکت شهرک های صنعتی البرز به عنوان یک بنگاهی که می تواند در ایجاد اشتغال موثر باشد، اشاره کرد و افزود: با اقدامات صورت گرفته برخلاف جو حاکم نسبت به گسترش اراضی شهرک های صنعتی اقدام شده است.
وی با اشاره به اینکه تغییر رویکردی در این شرکت در دستور کار قرار گرفته ، ادامه داد: مصوب شد واحدهایی که می توانند با استفاده بیشتر از فضای موجود و گسترش اقدامات در ارتفاع کار کنند و از امتیازات ویژه ای برخوردار شوند.
شاهمرادی گفت: صنایع روز به روز نیروی کار خود را کمتر می کنند چراکه اتوماسیون بالا رفته و دستگاه ها بخش بزرگی از امور را انجام می دهند بنابراین اگر مقررشد اقدام نوینی برای ایجاد اشتغال انجام شود.
وی با بیان اینکه باید مراکز زندگی خود را تبدیل به بازار کار کنیم،افزود: صنعت امروز نباید از خانه ها دور باشد به این دلیل که کارخانه هایی با تکنولوژی بالا آلودگی های بسیار کمتری دارند و صنایع های تک فاقد هر گونه آلودگی هستند.
این مسئول با اشاره به اینکه شعاع 120 کیلومتر در شرایط کنونی منطقی نیست اضافه کرد: می توان صنعت را در نزدیکی شهرها داشت ولی با رعایت الزامات زیست محیطی و دلایل کافی محقق می شود که این امر در البرز نیز منجر به توسعه شهرک های صنعتی شد که شهرک اشتهارد 2 در این زمینه به وجود آمده است .
وی گفت: در ماه های اخیر یک شهرک در البرزنیز توسعه یافت و یک شهرک 500 هکتاری نیز در نجم آباد نظرآباد در دست احداث اقرار گرفت .
شاهمرادی با بیان اینکه اکنون 54 هزار نفر در شهرک های صنعتی البرز مشغول به کار هستند افزود: قرار است امسال با توسعه شهرک های صنعتی 5 هزارو200 شغل ایجاد شود.
وی با اشاره به ایجاد شهرک صنفی در استان البرز خاطرنشان کرد : شهرک صنفی به مساحت 85 هکتار از مرداد امسال عملیات اجرایی آن آغاز می شود که امکان ایجاد 5 هزار شغل در البرز تنها در این محدوده فراهم می شود.
این مسئول گفت: توسعه اولیه در شهرک های صنعتی اجرایی شده ولی چند مشکل اساسی نیز وجود دارد که اهم آن تامین آب است چراکه در برنامه پنجم هیچ گونه تخصیصی برای واحدهای صنعتی البرز دیده نشده، همچنین برق موجود برای توسعه صنعتی کفایت نمی کند.
وی افزود: در سفرسال گذشته رئیس جمهوری به استان البرز موضوع تامین برق شهرک های صنعتی مد نظر قرار گرفته و طرحی در این رابطه تصویب شد که امید است اجرایی شود.
شاهمرادی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی اقتصادی درون زا و برون نگر است که با توجه به این امر درصدد رونق تولید و ایجاد اشتغال هستیم.
وی گفت: بیش ازیک هزار و 100 لیتر بر ثانیه آب نیاز داریم که در سفر رئیس جمهوری مجوز برداشت موقت 400 لیتر بر ثانیه دریافت شد ولی در استان البرز با توجه به اهمیت تولید و صنعت درصدی از آب سدها به بخش صنعت اختصاص پیدا کند.

این مسئول افزود: به ازای برداشت هر لیتر بر ثانیه آب 220 شغل ایجاد می شود از این رو نیاز است که توجه بیشتری در این رابطه صورت گیرد.
وی اضافه کرد: در شهرک صنعتی اشتهارد و نجم آباد 136 لیتر بر ثانیه پساب در بخش صنعت مورد بهره برداری قرار می گیرد و این اقدام توسط تصفیه خانه ها محقق می شود.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی ** انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.