به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی روز دوشنبه در جلسه هیات اندیشه ورزان با بیان اینکه ظرف مدت کوتاه تشکیل این هیات، طرح های حائز اهمیتی ارائه شده افزود: اعضای این هیات با توجه به سوابق و حضور در ابعاد مختلف موضوعات اجتماعی، به مسئولیت خود آگاهی کامل دارند.
وی با اشاره به دغدغه های جدی مقام معظم رهبری در خصوص آسیب های اجتماعی و ضرورت کنترل این پدیده ها ادامه داد: بر این اساس 5 موضوع به عنوان محور اقدامات مربوط به این بخش احصا شده و به تبع آن برای نظارت بر پیشبرد طرح ها، هیات اندیشه ورزان در استان ها تشکیل شد.
حقیقی به اهم اقدامات صورت گرفته سال 95 در این حوزه اشاره کرد و گفت: سال گذشته برای نخستین بار یک درصد از اعتبارات دستگاه های اجرایی استان به صورت صد در صدی به امر ورزش اختصاص پیدا کرد که بودجه دریافتی برای ارتقا ورزش استان به ادارات کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش تخصیص داده شد.
وی افزود: جوانان در اجتماع از اهمیت بالایی برخوردار هستند چراکه به واقع آینده کشور در دست آنها است، بنابراین باید اعتماد به نفس پیدا کرده و فرصتی برای ارائه نظرات به آنها داده شود، از این رو امسال خانه جوان البرز برای تحقق این امر افتتاح شد.
این مسئول با اشاره به افتتاح سازمان مردم نهاد مجمع خیرین اصناف استان البرز اضافه کرد: این مجمع متشکل از خیرین اصناف است که با ارائه برنامه خود اهداف ارزشمندی داشته و می توانند منشا خیر بزرگی برای استان باشند.
وی گفت: در ابتدا باید اهم اقداماتی که در حوزه اجتماعی از سوی دستگاه های استان، اجرایی شده مورد بررسی قرار گرفته و گزارشی در این رابطه ارائه دهند تا کمیت و کیفیت امور عملیاتی شده آنها احصا شود.
حقیقی افزود: برنامه های مدون سال 96 در راستای 5 آسیب اجتماعی مورد تاکید مقام معظم رهبری، باید از تمامی دستگاه ها دریافت شده و با تایید هیات اندیشه ورزان و تخصیص اعتبار اجرایی شود.
وی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان با توجه به آغاز تعطیلات تابستانی خاطرنشان کرد: اهداف تمامی دستگاه های مرتبط با این موضوع ارزشمند است ولی گاهی با موازی کاری نتیجه مطلوبی حاصل نخواهد شد.
معاون استاندار پیشگیری از آسیب های اجتماعی را مهم دانست و گفت: تمامی دستگاه ها و تمامی ظرفیت های استان باید در این رابطه مورد بهره برداری قرار گیرد چراکه رشد و توسعه این معضلات بر تمامی امور استان و به تبع آن کشور تاثیر گذار است.
وی افزود: اعتبارات امسال ورزش و جوانان رشد قابل توجهی داشته که باید با برنامه ریزی و نظارت دقیق در جای خود هزینه شود.
1535/6155خبرنگار:حکیمه کشاورز**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.