به گزارش ایرنا، احمد فاضلیان عصر یکشنبه در پنجمین جشن گاریزان آزادی جرائم غیر عمد در کرج افزود: تسهیلات قرض الحسنه، کمک های مردمی و کمک های ستاد دیه محل تامین پرداخت بدهی این مددجویان بوده است.
وی اضافه کرد: هم اکنون 235 محکوم جرایم مالی و جرایم غیر عمد در زندان های استان داریم که برای آزادی این زندانیان در صورتی که بتوانیم یک و نیم میلیارد تومان کمک جمع آوری کنیم می توان این زندانی ها را ازاد کرد.
فاضلیان با بیان اینکه جشن گلریزان در فردیس و هشتگرد بسیار خوب برگزار و مابلغ زیادی در آن جمع آوری شده اظهار داشت: خوشبختانه زندانی دیه تصادفات در استان نداریم و در این خصوص اقدامات بسیار خوبی در سطح استان البرز از سوی ستاد دیه انجام شده است.
رئیس کل دادگستری البرز در ادامه با اشاره به اینکه مهریه ضمانت محکمی برای ادامه زندگی زناشویی نیست تصریح کرد: خیلی از خانواده ها با توجه به میزان بالای مهریه و اینکه فرد قادر به پرداخت آن نیست به مهریه به عنوان یک سرمکایه نگاه نمی کنند اما به خاطر فرهنگ غلطی که در خصوص مهریه و اینکه یک ارزش محسوب می شود این در حالی است که مهریه یک ضمانت اجرایی نیست.
فاضلیان گفت:
تمام آن چیزی که یک خانم برای تضمین زندگی اش می خواهد قانون در شرایط ضمن عقد پیش بینی کرده است و این بهترین پشتوانه برای زندگی است واین شرایط ضمن عقد می تواند دغدغه های خانوادهرا برطف کند.
فاضلیان ادامه داد: بابد در ابن خصوص فرهنگ سازی کنیم که در این صورت شاهد مهریه های سنگین و به تبع آن زندانی های مهریه نخواهیم بود.
وی در ادامه با بیان اینکه نیاز به بازنگری در قانون محکومیت مالی است گفت: در این خصوص نیاز است که مجازات های جایگزین به جای حبس به کار بریم.
7414/1535خبرنگار:وحیده عسکری***انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.