رحیم بنامولایی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگارایرنا گفت: در برخی ادارات شاهد بعضی تصمیم های سلیقه ای و برداشت های غلط از ضوابط قانونی هستیم که این معضل به فضای کسب و کار لطمه وارد کرده است.
وی در بخش دیگر از اظهارتش خاطر نشان کرد: ایجاد تحول دراقتصاد ، بسیج همه امکانات نظارتی ، امنیتی و قضایی در مبارزه با واردات کالای قاچاق و نیز عملیاتی شدن شعار جلوگیری از واردات بی رویه را می طلبد.
وی افزود: باید سیاست گذاری و برنامه ریزی های دولت، مجلس و مراجع قضایی به سمتی هدایت شود تا زمینه هرگونه رانت و فساد در مسیر واردات بی رویه کالا از کانال های رسمی یا قاچاق به صورت کامل از بین برود.
وی ادامه داد: برخوردبا عوامل واردات بی رویه و قاچاق کالا بایستی به نحوی باشد تا واردات اینگونه کالاها برای هیچ یک از واردکنندگان مقرون به صرفه نباشد.
وی تاکید کرد: تداوم مبارزه با قاچاق کالا و بسیج همه امکانات نظارتی و امنیتی کشور، قطعا نجات بخش تولید از رکود کنونی را درپی خواهد داشت.
رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز با تاکید بر ایجاد تحول اساسی در نظام بانکی و فعال شدن بانک ها درارایه خدمات به بخش خصوصی افزود: متاسفانه با وجود تصمیماتی که دراین زمینه به سیستم بانکی ابلاغ شده ، متاسفانه همچنان با عدم همکاری و هماهنگی لازم بانک ها با فعالان اقتصادی مواجه هستیم .
وی تاکید کرد: برنامه ریزی در استفاده از امکاناتی مانند سوییفت ، انتقال پول و گشایش ال سی برای فعالان اقتصادی بیش از انچه در گذشته بوده ضروری است.
وی همچنین همکاری و مدارای سازمان تامین اجتماعی و امور اقتصاد و دارایی در جهت تقسیط بدهی فعالان اقتصادی و اعمال بخشودگی جرایم را بسیار ضروری عنوان کرد.
بنامولایی گفت: اکنون بخش صنعت از لحاظ نقدینگی در شرایط بحرانی قرار گرفته و برای عبور از این شرایط همه ارگان ها بایستی بخش تولید را یاری دهند.
وی یکی از مشکلات مهم در بخش تولید را صدور موافقت نامه های اصولی بعضا غیر اصولی و غیر منطقی برای تاسیس برخی از کارخانه ها ذکر می کند.
وی اظهار کرد: جای تعجب است که چگونه بدون بررسی وضعیت عرضه و تقاضا برای تاسیس کارخانه ها موافقت اصولی صادر می شود.
وی به دستگاه های اجرایی ذیربط توصیه کرد که اگر واقعا هدفشان تقویت اقتصاد کشور است بدون بررسی همه جانبه برای صدور موافقت نامه های اصولی اقدام نکنند.
***گام های مهم در مسیر توسعه کشور
رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز در دیگر اظهاراتش گفت: در مسیر توسعه باید 2 تصمیم مهم قاطعانه به مرحله اجرا در آید.
وی ادامه داد: در نخستین تصمیم باید آن دسته از مدیران میانی که در راستای سیاست دولت عمل نمیکنند از بدنه دولت جدا شوند.
وی افزود: تصمیم بسیار مهم و اساسی دیگر برخورد قاطع با افراد فرصت طلب در بخش خصوصی است زیرا این افراد آلوده به رانت و فساد به امکانات دولتی آویزان شده و مشغول دست اندازی به اموال دولت هستند
***ضرورت ارایه برنامه و استراتژی در توسعه صادرات به قطر
بنامولایی در ادامه اظهاراتش ضرورت اتخاذ استراتژی خاص و برنامه ریزی مناسب برای توسعه صادرات محصولات استان به کشور قطر را مورد تاکید قرار داد.
وی گفت: بخش خصوصی استان البرز توانایی تامین و صدور بسیاری از محصولات مورد نیاز مردم کشور قطر را دارد .
وی افزود: مواد غذایی ، بهداشتی ، دارویی و انواع دیگر محصولات تولیدی و صنعتی مرغوب مورد نیاز قطر در استان ما تولید می شود و برای صادرات این محصولات به آن کشور که اکنون تحت محاصره اقتصادی قرار گرفته آمادگی داریم .
7411/ 6155خبرنگار: سیده فرناز مرتضوی **انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.