کاظم میرجلیلی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگارایرنا با اشاره به حصر اقتصادی امیرنشین قطر توسط چند کشور به سرکردگی عربستان سعودی افزود:
این محموله با یک فروندهواپیمای 747 ایران ایر روز گذشته در کمتر از 12
ساعت بسته بندی و به قطر صادر کرد.
وی بیان داشت:واحدهای تولیدی استان البرز برای صادرات انواع کالاهای مورد نیاز مردم قطر به ویژه مواد غذایی و دارویی به آن کشور در کوتاه ترین مدت آمادگی کامل دارند.
وی اظهار کرد: از رایزن بازرگانی سفارت ایران در کشور قطر انتظار می رود نیازهای تجار، بازرگانان و بازارآن کشور را مورد بررسی قرار داده تا نسبت به صادرات محصولات و کالاهای مورد نیاز وقت اقدام شود.
وی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی از وزارت امورخارجه انتظار دارد همانگونه که دربحث سیاسی همواره موفق بوده در بخش تجاری نیز رایزنی های اقتصادی در اقصی نقاط جهان داشته باشد.
وی حضور موثر و پایداردر بحث صادرات کالا به کشور قطر را مستلزم صادرات محصولات بسیار مرغوب و مطابق با استانداردهای تعیین شده عنوان کرد.
رئیس کمیسیون کشاورزی البرز خطاب به دست اندرکاران تولید و صادرات گفت: اگر تنها یک یا دو مورد محصول نامرغوب به قطر یا هر کشور دیگری صادر شود ، زمینه بد بینی نسبت به محصولات تولید ایران در کشورهای مقصد فراهم خواهد شد.
میر جلیلی گفت: کشور قطر با جمعیت 2 ونیم میلیون نفر دارای منابع بسیار غنی نفت بوده و یکی از کشورهای بسیار ثروتمند منطقه است.
وی تصریح کرد: توسعه صادرات به قطر برای بخش خصوصی کشورمان می تواند یک فرصت کم نظیر در عرصه اقتصادی به همراه داشته باشد.
7411/ 6155خبرنگار: سیده فرناز مرتضوی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.