یوسف خدادادی در جشن گل‌ریزان اردبیل تصریح کرد: می‌توان نذورات مردمی را به سمت مطلوب‌تر و مؤثرتری جذب کرد و به واسطه هزینه‌ای که در نذورات صرف می‌شود، اقدامات خیریه مؤثری را در جامعه پیاده کرد.

وی با ذکر مثالی به ضرورت حمایت از زندانیان جرایم غیر عمد تأکید کرد و گفت: این گروه از زندانیان بزهکار نیستند بلکه بدهکار بوده و از بد حادثه در زندان گرفتار شده‌اند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اشاره به آزادسازی ۲۷۸ زندانی جرایم غیر عمد در استان از ابتدای سال جاری تاکنون ادامه داد: در وضعیت فعلی ۶۳۰ زندانی مالی با محکومیت ۹۲ میلیارد تومانی در زندان‌های اردبیل شناسایی شده‌اند.

خدادادی با تأکید به تأثیر منفی زندانی شدن فرد بدهکار در کنار بزهکاران اضافه کرد: متأسفانه زندان بر روی این افراد تأثیراتی داشته و در برخی مواقع فردی که به دلیل بدهکاری به زندان رفته است، بزهکاری را آموخته و یا بعد از خروج از زندان دست به بزه می‌زند.

وی متذکر شد: این در حالی است که با حمایت این گروه از زندانیان در واقع از بزهکار شدن آن ها جلوگیری شده و از سویی فردی که به واقع نیازمند است، دوباره به آغوش خانواده بازمی‌گردد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با بیان اینکه ستاد دیه زندانیان مالی مستحق را شناسایی کرده و در اولویت حمایت خود قرار می‌دهد، ادامه داد: این ستاد در طول سال‌های فعالیت خود توانسته با جلب رضایت شکات و جمع‌آوری کمک‌های مردمی زمینه آزادی زندانیان را فراهم سازد.

به گفته خدادادی بخشی از کمک‌های مردمی در جشن‌های گل‌ریزان جمع‌آوری می‌شود که در سال‌های گذشته اثرات قابل‌توجهی داشته و توانسته زندانیان جرایم غیر عمد را به آغوش خانواده بازگرداند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 670882
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.