به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز؛ خسرو ارتقایی صبح شنبه درجلسه کمیته مناسب سازی امکان شهری ویژه معلولان، با تأکید بر لزوم اجرای قانون جامع مناسب سازی در حمایت از معلولان گفت: آحاد جامعه باید قادر باشند آزادانه و بدون خطر در محیط پیرامون خود اعم از ساختمان‌ ها و اماکن عمومی و معابر شهری تردد کنند و از کلیه حقوق اجتماعی خود برخوردار شوند.
وی تصریح کرد: در این زمینه قانون تکلیف را مشخص کرده و تمامی دستگاه ها هم موظف هستند تا نسبت به اجرای قانون جامع مناسب سازی وظایف خود را به انجام رسانند.
معاون استاندار با اشاره به اینکه مناسب سازی از مولفه های ارتقاء کیفیت زندگی برای کلیه افراد جامعه به‌ویژه افراد دارای معلولیت است،گفت:ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای افراد معلول جسمی - حرکتی باید اجرایی شود.
ارتقایی در ادامه ضمن تأکید بر لزوم رفع معارضان برای اجرا و تحقق این قانون گفت:در توسعه مبلمان شهری نیز باید به این مهم توجه ویژه ای داشت و شهرداری ها در این زمینه نقش اصلی را ایفا می کنند.
معاون استاندار در بخش دیگری با اشاره به یکی از مطالبات طرح شده پیرامون ایجاد بسترهای تردد ویژه هنرمندان معلولان و فعالان فرهنگی خاطرنشان کرد: از آنجایی که استان البرز یکی از مراکز مهم در تریبت و معرفی هنرمندان به کشور است در این زمینه نیز باید بسترهای خود را تکمیل کند.
وی از اداره کل ارشاد خواست تا پایان شهریورماه نسبت به اجرای این قانون اقدام کرده و یکی از سالن های تئاتر استان را نیز به معلولان و فعالان فرهنگی این بخش اختصاص دهد.
در ادامه این نشست اداره کل بهزیستی نیز گزارشی از اهم اقدامات انجام شده در ستاد مناسب سازی را به معاون استاندار اعلام کرد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 670683
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.