به گزارش ایرنا، ابوالقاسم پالیزگیر روز شنبه در سومین نشست شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی دادگستری استان البرز ،دادستان ،معاون سیاسی انتظامی و اعضای این شورا در سالن اجتماعات فرمانداری بر گزار شد ، افزود:مقابله با عرضه موادمخدر نیازمند کار تیمی است وتقاضا داریم هزینه ها توسط شورای مرکزی به شهرستانها یا حتی به استانها اختصاص و پرداخت شود.
رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر ساوجبلاع گفت: طرح کرامت و جواد الائمه(ع ) برای مقابله با عرصه مواد مخدر و ساماندهی کارتن خواب ها و معتادین تابلو و عادی در شهرستان اجرایی می شود.
وی افزود: این طرح با همکاری سپاه و بسیج بعد از 2 سال مطالعه بزودی اجرایی می شود و هدفش سر و سامان دادن به آسیب های اجتماعی است.
وی از همه اعضای شورای مواد مخدر خواست هماهنگی و همکاری لازم را با سپاه داشته باشند.
پالیزگیر از اجرای 10 مورد پاکسازی توسط نیروی انتظامی از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت ما در سال گذشته بیش از 110 مورد طرح پاکسازی در شهرستان اجرا کردیم.
وی افزود: بر اساس آماری که منطقه انتظامی ساوجبلاغ ارائه داده در مناطقی که مردم همکاری خوبی در مقابله با مواد مخدر داشتند توانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر افزود :در شهر گلسار خبری از فروشندگان مواد مخدر نیست و این نتیجه همکاری مردم با پلیس در چند مرحله پا کسازی بوده است.
وی گفت:از کمیته تبلیغات واطلاع رسانی شورا انتظار دارم تا با برنامه ریزی های مناسب ومنسجم درجهت آشنا کردن مردم وخانواده ها به آثار وتبعات مواد مخدر اهتمام خاصی داشته باشند واین با استفاده از کارشناسان مجرب دراین حوزه امکان پذیر است.
فرماندارساوجبلاغ اظهار داشت : نوع مواد مخدر ومحرک از 480نوع درسال 2015 به 700 نوع درسال 2017 رسیده که باید به افراد جامعه اطلاع رسانی وشناسانده شود.
وی از صدور مجوز برای دکه ها در شهرستان ابراز گله مندی وانتقاد کرد وگفت:مسئولیت اعطای مجوز به دکه های مطبوعاتی توسط کمیته ای با مسئولیت اداره فرهنگ وارشاد است و این کمیته باید هرچه سریعتر نسبت به مشخص کردن وضعیت وساماندهی دکه ها اقدام کنند .
پالیزگیر همچنین خواستار جلوگیری وپایش رانت توسط شهرداریها برای مجوز دکه در سطح شهرستان شد وآن را غیر قانونی دانست.
فرماندار ساوجبلاغ همچنین پیگیری سرکشی و ساماندهی عطاریها توسط کمیته ای با محوریت شبکه بهداشت ودرمان و ساماندهی سالن های ورزشی توسط کمیته ای با محوریت اداره ورزش وجوانان شد.
وی درخصوص عملیاتی شدن اجرای ماده 16 درچهارباغ گفت:همه باید در عملیاتی شدن موضوع ساخت گرمخانه در بخش چهارباغ وجمع آوری معتادان کمک کنند تا دومرکز دراین بخش تغییر کاربری گردیده و تبدیل گردد.
پالیزگیر گفت:ساوجبلاغ اولین شهرستان درسطح استان است که در عملیاتی کردن ماده 16 قدم برداشته است.
وی افزود:با هماهنگی هایی که با فنی وحرفه ای داشته ایم،برای رها شدگان از اعتیاد آموزشهای مهارتی برای توانمند سازی شان برگزار و درنهایت آمادگی اعطای وامهای خوداشتغالی برای آغاز یک کسب وکار آبرومند ودرخور شان آنان را داریم.
6155/1535 خبرنگار: مریم صوفی ** انتشاردهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.