‌به گفته مدیرکل اداره بهزیستی البرز ،این اداره کل برای پرداخت یارانه افراد مجهول الهویه دچار مشکل است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری سازمان بهزیستی ‌داریوش بیات‌نژاد  با اشاره به اینکه  700 فرد مجهول الهویه در مراکز شبانه روزی بهزیستی البرز نگهداری می‌شوند گفت: اگر چه بهزیستی استان همه هزینه‌های نگهداری این افراد را به مراکز خصوصی تحت نظارت خود پرداخت می‌کند اما واقعیت این است که  تعدادی از این افراد دارای خانواده هستند؛ خانواده هایی که بخاطر مشکلات مالی و برخی مسائل دیگر آنها را به مراکز بهزیستی منتقل کردند و این نهاد مجبور است  یارانه نگهداری آنها را پرداخت کند.

این مسئول توضیح داد: سال گذشته بنا به دستور مقامات قضایی استان 330 نفر از افراد مجهول‌الهویه به مراکز نگهداری بهزیستی ارجاع داده شدند.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اینکه برای هر استان جهت نگهداری از افراد مجهول الهویه سقفی تعیین شده است، افزود: متاسفانه به دلیل نزدیکی البرز به تهران و شرایط مهاجرپذیری بالای این استان‌، سقف تعیین شده برای البرز کافی نیست و باید افزایش یابد.

بیات نژاد ادامه داد: در اصل نباید سقفی برای پذیرش افراد مجهول الهویه تعیین شود تا بهزیستی بدون دغدغه بتواند این افراد را تحت پوشش خود قرار دهد.

به گفته این مقام مسئول اگرچه بهزیستی صفر تا صد هزینه‌های این افراد را به مراکز نگهداری تحت نظارت خود پرداخت می‌کند، اما گاه با مشکلات اعتباری مواجه می‌شود به طوری‌که درحال حاضر بخشی از مطالبات سال‌گذشته مراکزی که از این افراد نگهداری می‌کنند، پرداخت نشده است.

بیات نژاد گفت: درست است که بخشی از انگیزه صاحبان این مراکز خصوصی کمک به افراد مجهول الهویه است، ولی نباید فراموش کرد بخش مهمی از هدف فعالیت این مراکز کسب درآمد است و اگر بهزیستی مطالبات آنها را پرداخت نکند، انگیزه‌ای برای فعالیت باقی نمی‌ماند.

بیات نژاد ‌در پایان گفت: قرار شده با برگزاری جلسه ای مشکل تامین اعتبار برای نگهداری این افراد تا پایان ماه رمضان حل شود./

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.