به گزارش ایرنا ، محمد مجرد روز شنبه در نشست کمیته مبارزه با مواد مخدر کرج افزود: اعتیاد، پشت در خانه همه اقشار جامعه کمین کرده است و این آسیب اجتماعی ، می تواند همه را در معرض خطر قرار دهد.
وی ادامه داد: معضل اعتیاد، یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی است که امروزه در سراسر جهان ، همه جوامع به نوعی با آن درگیر هستند.اما تفاوت کشورهای در گیر این معضل، در اجرای طرح های پیشگیرانه؛ درمان و مقابله با این آسیب اجتماعی است.
مجرد گفت: در برخی کشورها با اجرای طرح های موفق در حوزه های مختلف پیشگیری و درمان اعتیاد و همچنین مقابله با مواد مخدر، توانسته اند این معضل را به صورت جدی کاهش داده و آن را تحت کنترل قرار دهند.
وی افزود: آگاهی و آمادگی در مقابل این آسیب بایستی آموزش داده شود تا جامعه بتواند در جهت مقابله و مبارزه با مواد مخدر توانمند شود.
این مسئول بر ضرورت هماهنگی دستگاه های همسو در جهت کاهش معضل اعتیاد و سوءمصرف از مواد مخدر تاکید کرد .
وی اضافه کرد: اجرای طرح های خلاقانه در آموزش پیشگیری از اعتیاد، عدم موازی کاری و یا اجرای طرح های ناموفق گذشته توسط دستگاه ها و هماهنگی بین بخشی جهت استفاده از امکانات و توانمندیها برای اجرای طرح های مشترک، مهمترین عوامل موفقیت در پیشگیری از اعتیاد می باشد که آنها را در مواجهه با این معضل بزرگ اجتماعی، ایمن می کند.
سرپرست معاونت برنامه ریزی، اداری و مالی فرمانداری کرج، در ادامه به نقش مهم آموزش و پرورش، دستگاه های اجرایی و اعضای شورای مبارزه با مواد
مخدر در حفاظت از جامعه در برابر مواد مخدر پرداخت.
وی افزود: نظارت بر مراکز درمان اعتیاد، غربالگری بیماران مستقر در اردوگاه ماده 16 و مراکز ماده 15، همچنین بازدید و بازرسی مستمر از مراکز کاهش آسیب(DIC) که اکنون سه مرکز کاهش آسیب در کرج وجود دارد، بسیار حائز اهمیت است و گزارش این بازرسی ها باید به صورت ماهانه به فرمانداری اعلام شود.
8029 / 6155خبرنگار:حکیمه کشاورز**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.