به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ بهزاد ستاری در بازدید از اورژانس اجتماعی بهزیستی اردبیل گفت: کاشت به موقع حلزون می‌تواند مانع از ناشنوایی فرد شود و به همین دلیل بدون نوبت انجام می‌شود.

وی افزود: بعد از غربال‌گری شنوایی گروهی از کوکان نیازمند سمعک و گروهی نیازمند کاشت حلزون هستند که می‌بایست کاشت حلزون تا شش سالگی انجام شود.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اینکه هزینه کاشت ۳۰ میلیون تومان است، اضافه کرد: چهار میلیون از این هزینه توسط بهزیستی و ۲۶ میلیون توسط صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود.

به گفته ستاری سال ۹۲، کاشت حلزون برای ۲۵ نفر و سال گذشته برای ۲۲ نفر انجام شد و با هدف ممانعت از ناشنوا شدن فرد، امسال نیز اجرای آن تداوم دارد.

وی با بیان اینکه خانواده‌های نیازمند تحت پوشش این طرح هستند، متذکر شد: در مواقعی حتی هزینه ایاب و ذهاب خانواده‌ها نیز پرداخت می‌شود.

وی در خصوص فعالیت اورژانس اجتماعی اردبیل اضافه کرد: سال گذشته چهار هزار و ۶۸۹ تماس با اورژانس ۱۲۳ حاصل شده که عمدتا در موضوعات کودک آزاری، سالمند آزاری، درگیری خانوادگی و خودکشی است.

مدیر کل بهزیستی استان تاکید کرد: اعتماد عمومی به استفاده از خدمات اورژانس اجتماعی افزایش یافته و بسیاری از درگیری ها و مشکلات خانوادگی با مداخله به هنگام مددکاران فیصله می یابد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 669711
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.