به گزارش ایرنا، ابوالقاسم پالیزگیر فرماندار ساوجبلاغ در این جشن گفت که شناسایی ظرفیت های مردمی برای مشارکت در جشن گلریزان ضروری است.
وی با اشاره به نقش خیرین در پیشبرد امور شهرستان، گفت: در مدت اخیر شاهد ورود چشمگیر خیرین به عرصه‌های مختلف بوده ایم که این مسئله نشان از رشد اجتماعی و درک اهمیت مشارکت در اجرای امور خیریه دارد.
وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی برگزاری جشن گلریزان فرهنگ‎ سازی است،افزود: استقبال خوب مردم از این جشن، نشان‌دهنده این است که این فرهنگ در بین اقشار مختلف در حال نهادینه شدن است.
پالیزگیر گفت: خیرین بخش مرکزی 160 میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کردند. شب گذشته نیز در بخش چندار 62 میلیون تومان کمک خیرین جمع آوری شد.
وی افزود: شنبه شب هم جمع خیرین بخش چهارباغ را خواهیم داشت و امیدواریم کمک خوبی از سوی خیرین آن منطقه برای آزادی زندانیان و کمک به خانواده های آسیب پذیر این قشر از جامعه شاهد باشیم.
پالیزگیر در ادامه با تاکید بر اینکه جشن گلریزان می‌تواند زمینه‌ساز تحکیم بخش فرهنگ مشارکت در جامعه باشد، تصریح کرد: در کمک به زندانیان نیازمند، مردم و خیرین می‌توانند پیشگام باشند و برای تحقق این مهم، باید راهکارها شناسایی و زمینه جلب اعتماد مردم فراهم شود.
دادستان شهرستان ساوجبلاغ هم ضرورت شناسایی ظرفیت‌های مردمی برای کمک به افراد نیازمند در زندان‌ها را از راهکارهای جلب مشارکت خیرین دانست و یادآور شد: با ورود خیرین به عرصه حمایت از زندانیان مالی و جرایم غیر عمد، شاهد کاهش چشمگیر آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.
حیدر جعفری با بیان اینکه 200 خانوار در ساوجبلاغ تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان قرار دارند، گفت این انجمن در انجام وظایف قانونی خود توانسته حمایت شایانی را از خانواده ها داشته باشد.
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی ساوجبلاغ بر اهمیت برگزاری جشن گلریزان برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد تاکید کرد و افزود: هر سال جشن گلریزان با حضور خیرین و مشارکت مردم و به همت ستاد دیه برگزار می‌شود اما با آماری که از زندانیان جرائم غیرعمد و دیه داریم، نیاز به حضور جدی‌تر و مشارکت بیشتر مردم برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، بیش از پیش احساس می‌شود.
بخشدار مرکزی هم در این آیین با اشاره به مشکلات مترتب بر خانواده های زندانیان، همت جامعه برای رفع مشکلات زندانی و خانواده و حمایت از چرخه اصلاح و تربیت و در نتیجه آزاد سازی زندانیان‌ واجد شرایط را هم دارای اجر و پاداش معنوی دانست.
حمید رضا خدابخش همت خیرین بخش مرکزی ساوجبلاغ را در جهت آزادسازی زندانیان جرائم‌غیر عمد، حمایت از خانواده های بی بضاعت و اراتقاء توان حمایتی مجموعه مردم نهاد را نسبت به سال گذشته بسیار متفاوت و روبه رشد توصیف کرد.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.