عباس کشاورز روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از راه اندازی این پایگاه ها را در 2 بخش تشخیص اولیه و تخصصی در زمینه ارزیابی سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی پسران و دختران برای ورود به پایه اول ابتدایی در البرز عنوان کرد.
وی اظهار کرد: در این طرح نوآموزان از نظر بینایی سنجی ، شنوایی، آمادگی تحصیلی به ویژه از نظر هوش توسط کارشناسان در پایگاه های اولیه و تخصصی مورد سنجش قرار می گیرند.
وی با اشاره به شروع نوبت دهی سنجش برای نو آموزان بدو ورود به دبستان از روز گذشته در البرز یاد آور شد: والدین نوآموزان می توانند با مراجعه به سامانه http://h2.iehs.ir/tashkhis/home اعلام شده از سوی آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز اقدام به نوبت گیری کنند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز تصریح کرد: کارشناس آموزش دیده ، مسئولیت سنجش دختران و پسران دارای شرایط سنی اعلام شده برای ورود به پایه اول ابتدایی را در بخش سلامت جسمی و ذهنی بر عهده دارند.
کشاورز با اشاره به نقش مهم ضریب هوشی و سلامت جسمی در افراد برای یادگیری نکات آموزشی - تربیتی در کلاس درس خاطر نشان کرد: دانش آموزانی که در تشخیص اولیه با مشکل روبرو شوند و تائید کارشناسان را در پرونده اشان نداشته باشند به پایگاه تخصصی سنجش فعال درکرج ارجاع داده می شوند.
وی زمان اجرای طرح سنجش در پایگاه های فعال در نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش البرز را تا پایان شهریور ماه 96 ذکر کرد.
وی تاکید کرد: لازم است خانواده ها انجام مراحل سنجش را حداکثر تا هفته اول شهریور ماه انجام دهند.
2819/ 6155 خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.