به گزارش ایرنا، سید علی آقازاده عصر سه شنبه در آئین گشایش نخستین مرکز استعداد یابی و قهرمان پروری تیراندازی استان البرز، افزود: به گفته بسیاری از دولتمردان هیچ وزارت خانه ای در سال 96 به اندازه وزارت ورزش و جوانان رشد اعتباری نداشته است و این نشان از اهتمام و توجه ویژه دولت تدبیر و امید به بخش ورزش و جوانان دارد.
وی اضافه کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شاهد رشد و توسعه بیشتری در بخش ورزش در سراسر کشور هستیم که امیدواریم این نگاه ویژه در دولت دوازدهم نیز کماکان ادامه یابد تا ورزش کشور را در تمامی رشته ها باشکوهتر از گذشته ببینیم.
وی ادامه داد: مجموع اعتبارات ورزش در سال 92، 350 میلیارد تومان بود که با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید این اعتبارات در سال 96 رشد 10 برابری داشته است.
آقازاده با اشاره به وضعیت ورزش استان البرز، اظهار داشت: در سال گذشته میزان کل اعتباری که به اداره کل ورزش و جوانان البرز اختصاص یافت حدود 4 میلیارد تومان بود که از این مبلغ 2 و نیم میلیارد تومان آن بودجه جاری و یک و نیم میلیارد تومان نیز اعتبارت عمرانی بوده است در حالی که پیش از دولت یازدهم این میزان زیر 500 میلیون تومان بود.
وی با بیان اینکه یکی از اولویت های وزرات ورزش و جوانان توسعه ورزش به خصوص در استان های محروم است، تصریح کرد: امیدواریم با اختصاص دادن چنین اعتباراتی شاهد رشد ورزش کشور به خصوص در مناطق محروم مانند استان البرز باشیم.
معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: اعتبارت ورزش استان البرز چهار برابر نسبت به سال گذشته رشد داشته است و اگر مسئولین این استان همت کنند و با توجه به افزایش 27صدم دریافتی از مالیات بر ارزش افزوده که در کل کشور رقمی معادل یک هزار و 400 میلیارد تومان است، می توانیم از این اعتبار نیز برای توسعه هر چه بیشتر ورزش استان بهره بگیریم.
آقازاده گفت: هم اکنون میزان سرانه ورزشی در استان البرز نیم متر مربع است و باید تلاش کنیم تا این میزان را به سرانه کشوری که حدود یک متر مربع است برسانیم.
آقازاده با اشاره به حضور با شکوه مردم در انتخابات 29 اردیبهشت، گفت: مردم این استان گل کاشتند و برای نخستین بار رکورد انتخابات را در شهر کرج جابه جا کردند که این نیز خود یک نوع ورزش است.
وی افزود: دولت دوازدهم نیز در جهت رونق و توسعه و عمرانی و آبادانی کشور در تمامی رشته ها و فعالیت های مختلف از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.
7414/1535خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.