به گزارش ایرنا، روزنامه پیام سپیدار این مطلب را به قلم مصطفی رضا حسینی در ستون یادداشت خود به رشته تحریر درآورده است.
در بخشی از این مطلب آورده شده: کلانشهر کرج نیاز اساسی به حمل و نقل ریلی دارد، در کنار توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ، ضروری است تا بستر سازی آشنایی شهروندان با فرهنگ ترافیک نیز مورد توجه قرار گیرد، بزرگ ترین و مهم ترین نیاز جوامع بشری بویژه کلانشهرها بحث های حمل و نقل ریلی است و این موضوع در کرج نیز دغدغه جدی مدیران شهری است.
فراهم کردن زیر ساخت های حمل و نقل ریالی جهت دستیابی به ترافیک روان با هدف تسریع در انجام امور از ضروریات است و مجموعه مدیریت شهری کرج اهتمام ویژه ای نسبت به تحقق این مهم دارد.
از دیگر مزیت های راه اندازی سیستم حمل و نقل ریلی کاهش آلودگی هوا است، امروزه آلودگی هوا به عنوان خطرناک ترین معضل جوامع شهری در راس وظایف مسئولان قرار گرفته و یکی از راهکارهای مناسب برای رفع این معضل استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بویژه قطار شهری است.
در بخش دیگری از این مطلب آورده شده: راه اندازی حمل و نقل ریلی همچنین نقش بسزایی در حفظ سیما و منظر شهری دارد، کاهش مسافران در سطح شهر شاهدی بر این مدعی است، کرج علی رغم اینکه سالهاست در زمینه راه اندازی قطار شهری گام های مثبتی برداشته اما متاسفانه به دلایل مالی و اداری هنوز طعم استفاده از آن را نچشیده است.
لازمه تحقق این مهم در مدت زمانی کوتاه همکاری همه دستگاههای ذیربط است و همه مسئولان مربوطه موظفند نقش خود را در اجرای این امر به درستی ایفا کنند.
7414/1535خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.