به گزارش ایرنا، احمد فاضلیان روز سه شنبه در نخستین نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر دادگستری استان البرز در سال 96 افزود: وقتی مردم بدانند که دستگاه قضایی در جایی که منافع آن‌ها مطرح است تعارفی با هیچ‌ شخص یا ارگانی ندارد اعتمادشان نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
وی ضمن تاکید بر ارتباط مستقیم نحوه تعامل مسئولان با مردم در افزایش رضایت مردمی تصریح کرد: وقتی مراجعان بدانند که حرف آن‌ها شنیده می‌شود قطعا با آن‌ها همراهی می‌کنند.
فاضلیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شورای امر به معروف و نهی از منکر در دادگستری البرز گفت: برنامه های مصوب و اجرا شده شورای امر به معروف و نهی از منکر دادگستری استان توانسته تاثیرات زیادی در راستای اهداف تعیین شده داشته باشد.
وی ادامه داد: وجود چنین شورایی در دستگاههای مختلف با دستورالعمل تعیین شده و در راستای احیای واجب فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر، ظرفیتی بزرگ است که اجرای برنامه‌های متنوع در کنار پرهیز از افراط و تفریط می‌تواند گامی بزرگ برای اصلاح دستگاه‌های مختلف و جامعه باشد.
رئیس کل دادگستری البرز یکی از بسترهای قابل پیگیری در شورای امر به معروف و نهی از منکر را تمرکز بر اصلاح رفتار متقابل برخی کارکنان و ارباب رجوع در دستگاه قضایی عنوان و تاکید کرد: متاسفانه برخی کارکنان به دلیل فشار کاری زیاد و مواجهه با پرونده‌های مختلف که بازتاب دهنده مشکلات شاکیان است به مرور زمان در برخی ساعات روز آستانه تحمل خود را دست می‌دهند و بعضا در اوج فشار کاری عکس‌العملی را نشان می‌دهند که منجر به ناراحتی مراجعان می‌شود.
فاضلیان گفت: گاهی این رفتار از سوی ارباب رجوع است که احساس می‌کند حقی از وی ضایع شده و می‌تواند با رفتار تند، حق خود ادا کند در حالی که باید این آموزش منتقل شود که پرونده منجر به رای شده و باید روند قانونی خود را طی کند که مسیرهایی چون اعتراض به رای بدوی و تجدیدنظر برای آن در نظر گرفته شده است.
رئیس کل دادگستری البرز در ادامه به ماموریت شورای امر به معروف و نهی از منکر دادگستری استان البرز با هدف ایجاد فضای بانشاط توام با معنویت اشاره و گفت: باید تلاش شود در کنار افزایش آگاهی‌های حقوقی مردم در حوزه برون سازمانی، در حوزه درون سازمانی نیز همکاران نسبت به ماموریت و جایگاه خود در سازمان آگاهی داشته باشند که همین آگاهی می‌تواند در عمل منجر به ارتقای اعتماد عمومی شود.
فاضلیان در ادامه به احیای کمیته رفع اطاله دادرسی در استان البرز اشاره و اظهار داشت: تشکیل این کمیته می‌تواند با دو کارکرد شناسایی پرونده‌های در فرایند اطاله دادرسی، به ارائه راهکار به قاضی پرونده و یا ورود مستقیم رئیس حوزه قضایی و صدور رای منجر شود.
7414/ 6155خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.