به گزارش ایرنا، قیام تاریخی 15خرداد نشانگر عزت و عظمت ملت بزرگ ایران اسلامی است که این قیام در این برهه حساس نیاز به تبیین بیشتری برای نسل نوجوان و جوان جامعه دارد.
فرهنگ‌سازی و ترویج اندیشه‏های بنیادی شکل‏دهنده این واقعه عظیم برای جامعه امروز با توجه به هجمه‌های مختلف دشمنان امری ضروری است.
قیام تاریخی 15خرداد در واقع سبب بیداری آحاد مردم جامعه شد و زمینه ایجاد انقلاب شکوهمند اسلامی را بوجود آورد به گونه ای که از این قیام می‏توان به عنوان زمینه‏ ساز احیای حرکت‌های انقلابی و اسلامی در ایران یاد کرد.
این قیام خودجوش مردمی تأثیر بسیار زیادی در شکل‌گیری و هدایت جریان های مختلف انقلاب و حتی پیروزی انقلاب اسلامی به پشتوانه مردم داشت که لازم است ابعاد آن برای نسل نو از سوی کارشناسان و رسانه ها مورد بازشناسی قرار گیرد.
مردم غیور ایران با تعصب دینی و انقلابی در قیام 15 خرداد شرکت کردند اما با وجود سرکوب شدن ، این قیام توانست در شکل گیری و سازماندهی قیام‏های بعدی در ایران تاثیرگذار باشد.
قیام 15 خرداد، قیامی بود که مردم ورامین و تهران کفن‌پوش شدند و مقابل سربازان پهلوی ایستادند و از انقلاب دفاع کردند که این ایستادگی نشان از ایثار و شهادت‏طلبی ملت کشورمان دارد.
ملت غیور ایران نتوانست سرکوب و شکست این قیام را بپذیرد لذا با تدبیر امام خمینی (ره)، قیام‌های بعدی در شهرهای مختلف کشور شکل گرفت که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.
قیام مردم در 15 خرداد به دلیل حمایت ملت از ولایت و رهبری و اعتراض به دستگیری حضرت امام خمینی (ره) رخ داد که پیام آن آغاز انقلاب بزرگ امام خمینی (ره) در تشکیل نظامی بر پایه اصول و ارزش‌های اسلامی بود.
شجاعت، رشادت، ولایت‌پذیری، شهادت‌طلبی و از جان‏گذشتگی از جمله ویژگی های این قیام مردمی در ایران اسلامی به رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی بود.
همه می دانیم که مهم‏ترین ویژگی امام خمینی (ره) به عنوان رهبر قیام 15 خرداد ، این بود که کار امام رنگ و بوی خدایی داشت و هدف آن حضرت فقط اجرای اوامر الهی بود.
خدامحوری، ایدئولوژی اسلامی، برپایی حکومت دینی، مبارزه با فساد و استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی از مهمترین اصول امام خمینی (ره) برای مبارزه با رژیم پهلوی در ایران را تشکیل می داد.
برای گسترش اندیشه‌های ناب امام خمینی (ره) از جمله رهبری آن حضرت در قیام 15 خرداد باید گام برداشت تا با شناخت و معرفت به اندیشه‌ و زوایای این قیام مردمی که سرآغاز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شد پی برد و آن را درک کرد.
راز ماندگاری حضرت امام خمینی (ره) خدایی بودن و تلاش برای خدایی ماندن بود زیرا در تمام امور خداوند بزرگ را مد نظر قرار می‏دادند.
همه ما برای تداوم انقلاب و پشتیبانی عملی از ولایت فقیه باید پشتیبان ولایت باشیم تا به مملکت آسیبی نرسد زیرا تنها راه نجاتمان تمسک به ریسمان محکم و استوار ولایت فقیه است.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر ** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.