مسعود مهران نیا روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این نمایشگاه ها با توجه به اینکه سالگرد ارتحال حضرت امام یکی از فرصت های مناسب برای تبیین اندیشه‌ ، آرمان‌ و ابعاد شخصیتی حضرت امام(ره) به نسل نوجوان و جوان است در البرز دایر شدند.
وی اظهار کرد: هر ساله در نهاد فرهنگی چون آموزش و پرورش تلاش می شود تا با اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی زمینه لازم برای شناساندن شخصیت آن عارف بزرگوار به آحاد جامعه به خصوص نوجوانان و جوانان فراهم آید.
وی ازماه مبارک رمضان به عنوان یک فرصت طلایی برای آشنایی مردم با برداشت‌ها و نظرات امام خمینی (ره) در زمینه این ماه پربرکت و نزول قرآن یاد کرد و یاد آور شد: برداشت امام از رمضان بسیار متفاوت از برداشت‌های محققان و عرفا است به گونه ای که ضیافت الله ازنظر امام یعنی انسان در ترک شهوات نفسانی حتی در عالم خیال موفق باشد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزتصریح کرد: در این نمایشگاه ها ،١٠ عنوان کتاب از اندیشه‌های امام و نماز و روزه در کلام امام راحل به نمایش گذاشته شده است.
مهران نیا ادامه داد: در این نمایشگاه ها کتاب و پیام هایی از امام راحل و سایر نویسندگان ایرانی در مورد قیام 15 خرداد و نقش این قیام خونین در پبروزی انقلاب اسلامی در معرض دید عموم قرار گرفته است.
وی از برگزاری مسابقه بین فرهنگیان البرزی به عنوان دیگر برنامه های ویژه ارتحال حضرت امام خمینی (ره) نام برد و خاطر نشان کرد: به منظور یاد آوری توصیه های معمار کبیر انقلاب به مردم و مسئولان ، مسابقه 4 گزینه ای از وصیت نامه امام در این استان در حال اجراست.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز اضافه کرد: در بین ادارات و کانون های فرهنگی ، هنری البرز نیز 2 هزار پوستر و بنر از امام خمینی (ره) توزیع شد.
مهران نیا گفت: از اول خرداد ماه تا کنون نشست های روشنگری ویژه دانش آموزان و معلمان با موضوع اندیشه امام در مدارس البرز برگزار شده است.
وی بیان کرد: در همه نواحی و مناطق آموزش و پرورش البرز ستادهای بزرگداشت ارتحال امام برای ساماندهی و نظارت بر اجرای برنامه های ویژه بیست و هشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شده است.
وی تاکید کرد: فرهنگیان و دانش آموزان البرزی همزمان با سایر مردم برای شرکت در آئین بیست و هشتمین سالکرد ارتحال امام در روز 14 خرداد در قالب کاروان های متمرکز منطقه ای و استانی به حرم آن حضرت اعزام می شوند.
البرز 440 هزار دانش آموز و حدود 50 هزار معلم شاغل و بازنشسته دارد.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر** انتشار دهنده:محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.