به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ محبوب حیدری در بازدید از پروژه‌های در حال اجرای بازآفرینی شهری در اردبیل اظهار داشت: در زمینه باز‌آفرینی شهری در سطح استان تلاش همه‌جانبه‌ای انجام شده که در این راستا امسال25 طرح بازآفرینی شهری در سطح استان اردبیل اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات بازآفرینی شهری در سه سال گذشته و عزم و اراده جدی در این حوزه بیان کرد: به دنبال این جلسات ردیف اعتباری برای بازآفرینی شهری و جبران توسعه‌نیافتگی در سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های ناکارآمد استان تعریف شد تا شاهد توسعه فضاهای عمومی در این محدوده‌ها باشیم.

حیدری از شناسایی محله‌های هدف باز‌آفرینی شهری در اردبیل خبر داد و افزود: از جمله پروژه‌های باز‌آفرینی شهری استان که امسال اجرایی خواهد شد می‌توان به طراحی محله‌های قدیمی معمار و پیرمادر در اردبیل،مطالعه طرح ساماندهی اطراف بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی،کمک به بازسازی امام‌زاده صالح (ع) اردبیل،خرید خانه تاریخی در اردبیل،بازآفرینی مشگین‌شهر واحداث درمانگاه عابدیان پارس‌آباد اشاره کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره بهمیزان بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در استان اردبیل بیان کرد: 963 هکتار از مساحت شهر اردبیل حدود 15درصد، 248 هکتار به میزان 21درصد سطح شهر پارس‌آباد، 95 هکتار به میزان هشت درصد مساحت مشگین‌شهر و 84 هکتار به میزان 17درصد مساحت شهر خلخال شامل بافت فرسوده و ناکارآمد است.

وی درباره سکونتگاه‌های غیررسمی در شهرهای اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر افزود : 812 هکتار با 31 درصد جمعیت و 15 محله در اردبیل، هفت محله به مساحت 158 هکتار با پوشش جمعیتی 26 درصد در پارس‌آباد و 176 هکتار با 15 درصد مساحت و 33 درصد جمعیت شهری در مشگین‌شهر به عنوان سکونت‌گاه‌های غیررسمی در این سه شهرستان شناخته شده‌اند.

 

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 665152
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.