محمد تاج الدینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه 10 هزار و 21 هکتاردر البرز سطح زیر کشت گندم است، افزود: پیش بینی می شود از سطح 4 هزارو769 هکتار زیر کشت جو 27 هزار تن محصول برداشت شود.
وی اظهار داشت: در سال زراعی جاری 424 هکتار زیر کشت دانه روغنی کلزا رفته که پیش بینی می شود 1050 تن از این اراضی برداشت محصول انجام شود.
وی با بیان اینکه در سال جاری 5 مرکز خرید برای خرید تضمینی این غلات در استان در نظر گرفته شده، گفت: برای برداشت محصول به صورت مکانیزه 90 دستگاه کمباین اختصاص یافته است.
تاج الدینی در ادامه به پیش بینی میزان خرید غلات و قیمت تضمینی آن اشاره کرد و افزود: پیش بینی می شود 43 هزار تن گندم با قیمت تضمینی 1300 تومان، 27 هزار تن جو با قیمت 1030 تومان و 1050 تن کلزا با قیمت 2783 تومان خریداری شود.
وی با اشاره به برگزاری نشست ستاد برداشت غلات استان البرز در روزهای گذشته، اظهار داشت: این نشست برای هماهنگی به منظور تسهیل در فرایند برداشت این محصولات برگزار شده بود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان البرز گفت: در این نشست به منظور تامین به موقع ادوات و کمباین های برداشت و تفاوت بر عملکرد کمباین ها به منظور کاهش ضایعات برداشت، تامین سوخت مورد نیاز کمباین ها و تسهیل در تردد کمباین ها تصمیم گیری های لازم به عمل آمد.
وی، نظارت بر حمل ونقل استاندارد محصولات گندم ، جو ،کلزا در جهت کاهش ضایعات و حمل و تخلیه سریع محصولات، فرایند خرید و نظارت بر خرید محصولات در مراکز خرید سیلوی شهید علمی ، کارخانجات سفید اکبری ، آرد داران ، شرکت پشتیبانی امور دام و مرکز خرید اشتهارد و فرایند پرداخت وجه محصولات توسط بانک عامل ( بانک کشاورزی ) از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست به آن پرداخته شد.
تاج الدینی بیان داشت: در پایان این نشست مصوب شد که در طول دوره برداشت مراکز خرید عمدتا به طور شبانه روزی نسبت به خرید محصول کشاورزان با شرایط آسان اقدام کنند و اتحادیه کمباین داران نسبت به تهیه، تامین و تجهیز کمباین های مورد نیاز استان اقدام کنند.
وی گفت: همچنین شرکت بخش فرآورده های نفتی نسبت به تامین سوخت مورد نیاز کمباین ها اقدام لازم را به عمل آورده و پرداخت خسارت و تسویه کلزا سریعا انجام شود.
استان البرز دارای حدود 75 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است.
6156/ 6155خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.