به گزارش ایرنا، چهاردهم خرداد ماه یادآور اندوه یک امت در فراغ امام خود است ، ابر مردی که با اتکا به قدرت پروردگار وآموزه های اسلام ناب محمدی(ص) نهضتی را رهبری کرد که اکنون فروغ و نورانیت آن نهضت برای تمام مستضعفان و محرومان جهان امید بخش شده است.
نهضتی که خمینی کبیر در15خرداد 42 در ایران پایه گذار آن شد، 15 سال بعد به انقلابی تبدیل شد که کاخ ستمگران عالم را به لرزه درآورد، انقلابی که برای مظلومان جهان الگو و اسوه شد.
ایران به برکت انقلاب اسلامی و با بهره گیری از تعالیم امام خمینی (ره)، از یک کشور دنباله رو و تابع بیگانگان به یک کشور مستقل در جهان تبدیل شد.
به برکت انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و به پشتوانه مردم اکنون ایران در جهان به جایگاهی رسیده که هیچ کس نمی تواند خواسته های خود را به آن دیکته و تحمیل کند.
برخورداری از هدایت الهی، عزت، مودت و مهربانی، وحدت، نصرت پروردگار و پشتوانه‌ی مردمی از ویژگی‌های بی‌نظیر حرکت عظیم و تاریخی امام خمینی است و این حرکت و مجاهدت بزرگ پس از ارتحال امام خمینی (ره) نیز با انتخاب جانشین شایسته آن حضرت به بهترین شکل تداوم یافت.
اکنون احیای مبانی و اصول فکری حضرت امام خمینی (ره) به عنوان راهبرد اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برمدار ترویج، تعمیق و توسعه اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) برای ادامه مسیر انقلاب اسلامی
و تبیین شخصیت فکری و عملی آن حضرت مورد توجه قرارگرفته است.
از آنجا که ولایت فقیه، ارزنده ترین یادگار امام راحل است لذا ضرورت دارد برای ادامه مسیر انقلاب اسلامی و رسیدن به اهداف متعالی آن یعنی ایجاد تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی برای ظهور حضرت امام عصر (عج) باید در حفظ این یادگار ودستاورد کوشا بود.
معمار کبیر انقلاب اسلامی با اعتقاد به خدا و با همراهی مردم در مخالفتی صریح با جبهه‌ مستبدان داخلی و قلدران بین المللی و مستکبران در قیام شور‌انگیز 15 خرداد نهالی کاشت که امروز به درختی تنومند و پر ثمر تبدیل شده است، درختی که با خون شهدای 15 خرداد آبیاری شد.
امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را بر پایه‌ معنویت و خردورزی بنیان نهاد،
اصول مکتب امام را توجه به خدا و کمک به محرومان، مبارزه بی امان با کفر و استکبار و همچنین دفاع قاطعانه از اخلاق و احکام اسلامی تشکیل می دهد.
امروز ما مکلفیم با تمام همت و جدیت پاسدار این اصول باشیم و برای تحقق آن در مسیر رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب گام برداریم.
جمهوری اسلامی ایران مسیر خود را بر اساس اراده و انتخاب ملت که در همه پرسی ها و انتخابات متعدد تجلی یافته ادامه می دهد.
انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ایران تازه ترین نمونه تجلی اراده و آزادی و میهن دوستی مردم ایران است.
مردم ایران با بهره گیری از حق دموکراتیک خود شخصیتی را انتخاب کردند که حامی راه و رسم امام راحل و انقلاب مبارک اسلامی است.
حضور حماسی ملت ایران در صحنه انتخابات نشات گرفته از آگاهی و رشد سیاسی آنان و بزرگترین دستاورد نهضت امام خمینی(ره) و بالاترین سند مردم سالاری دینی کشور است که این حماسه مردمی در 29 اردیبهشت ماه 96 بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در نوع خود بی نظیر بود.
بدون تردید خلق حماسه ای که مردم از کارگزاران پیشی گرفتند را باید یکی از افتخارات ملت ایران در پیروی از آرمان های امام راحل و دفاع از کیان نظام اسلامی و تبعیت از خلف شایسته امام راحل حضرت آیت الله خامنه ای رهبر فرزانه انقلاب دانست.
این انتخابات پشتوانه ای ملی برای دولت تدبیر و امید در ارائه خدمت به ملت آگاه و تمامی آحاد مردم برای دفاع از ارزشهای ناب انقلاب اسلامی است.
در آستانه بیست و هشتمین سالگرد عروج ملکوتی آن پیر فرزانه، پاسداشت یاد و خاطره آن امام خوبی ها و حرکت در مسیر آرمان ها و اصول مکتب امام، ما را در پیشبرد هرچه بهتر و سریعتر اهداف نظام اسلامی یاری خواهد کرد.
امام راحل از بین ما رفت ولی بحمد الله راه پر رهرو و اهداف بلندی که داشت توسط خلف صالحش حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی)ادامه یافت.
خرداد ، ماه رحلت بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در سال 1368 و 15 خرداد سالروز قیام خونین مردم در سال 1342 است.
هر ساله برای سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره) و گرامیداشت یاد و خاطره قیام پانزدهم خرداد، عموم مردم در مرقد نورانی امام خمینی(ره) گردهم می آیند تا با استماع بیانات رهبر معظم انقلاب در 14 خرداد ماه بار دیگر با امام و شهدا عهدی دوباره ببندند.
2819 / 6155خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.