به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به گذشت حدود 3 دهه از ولایت مقام معظم رهبری بر مسلمانان، اظهار داشت: حضرت امام خامنه ای در طول 28سال گذشته کشور را به نحو احسنت مدیریت کرده، به همه ی اقشار توجه داشته، راه به مردم نشان داده و در مقابل استکبار با صلابت ایستاده و به عزت نظام افزودند.
وی با اشاره به سالروز رحلت امام خمینی (ره) در 14 خرداد 1368 بیان داشت: حرکت امام راحل از اول ظلم ستیزی و دغدغه ی دین بود که در 15 خرداد سال 1342 آغاز شد.
آیت الله حسینی همدانی ماه خرداد را ماه خاطره ها و حوادث دانست و گفت: سخنرانی امام خمینی (ره) در 13 خرداد 1342 و پس از آن حمله رژیم پهلوی در 15 خرداد همان سال منجر به شهادت نزدیک به 15 هزار نفر از مردم ایران شد و در اثر همین اقدام 15 سال بعد انقلاب اسلامی مردم ایران به ثمر نشست.
امام جمعه کرج با بیان اینکه برخی به دنبال پذیرش سلطه ی استکبار در جامعه هستند، افزود: عده ای دانسته و یا ندانسته در تلاش هستند که بگویند دوره ی انقلاب اسلامی تمام شده و به دنبال خط انحرافی در مقابل انقلاب می گردند.
وی خط انقلاب و امام را استکبار ستیزی دانست و اظهار داشت: دشمن از ما تا زمانی که از او پیروی نکنیم از ما راضی نخواهد شد از این رو ما باید در مقابل او ایستاده و از دین، کشور و اعتقاد خود دفاع کنیم و در مقابل توطئه های او برنامه داشته باشیم.

**حجاب موجب بیمه ی جامعه
نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اگر حجاب نباشد عفت جامعه از بین می رود، اظهار داشت: دشمن به دنبال نابودی حجاب و خدشه دار کردن در جامعه و همچنین نابودی دین است که در این جهت حجاب بیمه کننده ی عفت جامعه است.
وی دشمن را همان شیطان دانست و ادامه داد: دشمن با استفاده از ابزارهای نرم خود بد و باطل را خوب جلوه داده و در مقابل خوب را بد جلوه می دهد که ما باید در مقابل توطئه ی دشمن با هوشمندی عمل کنیم.
آیت الله حسینی همدانی خطاب به زنان مسلمان و با عفت جامعه ی ایرانی گفت: زنان خود باید مراقب حجابشان باشند و از آن دفاع کنند همانگونه که مردم مسلمان ایران همواره ثابت کرده اند که برای دفاع از اسلام، قرآن و احکام اسلام جان می دهند.
وی با تاکید بر اجرای درست قانون در کشور، افزود: امر به معروف نیز قسمتی از قانون کشور است که برای صلابت جامعه و حفظ آن باید دقیق اجرا شود.

**زبان یکی از آفت های افراد کم اعتقاد
امام جمعه کرج در قسمت دیگری از سخنان خود با تاکید بر حفظ زبان بیان داشت: همه ی ما موظف هستیم زبان خود را حفظ کنیم زیرا بسیاری از انسان ها به خاطر حفظ نکردن زبان مسیر جهنم را درپیش می گیرند.
وی یکی از آفت های زبان را مسخره کردن دیگران دانست و تاکید کرد: مسخره کردن موجب بی اعتبار شدن انسان می شود و یک نوع بیماری اجتماعی در جامعه است که باعث کینه، دوری از وحدت و انجام رفتار پلید در جامعه می شود.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به قبح مسخره ی دیگران در جامعه و اینکه خدا کسی که دیگران را مسخره می کند از خود می راند، تصریح کرد: نتیجه ی کسی که دیگران را مسخره می کند بی آبرویی است همانگونه که کافران اهل ایمان را در دنیا مسخره می کنند در مقابل در آخرت مومنان به کافران در دنیای آخرت خواهند خندید.
وی اهل تقوا را فراری از ظلم دانست و گفت: مومنین و اهل تقوا به کسی ظلم نمی کنند و هرگز نیز ظلم را نمی پذیرند زیرا ظلم گناهی نابخشودنی است.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.