فرشید علیزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای ارتقاء سلامت دانش آموزان و انتقال آموزه های بهداشتی به خانواده طرح های مختلفی از جمله سفیران سلامت در مدارس این استان در سال تحصیلی 96-95 اجرایی شد.
وی اظهار کرد: طرح ملی سفیران سلامت با هدف ارتقای ضریب سلامتی، خود مراقبتی و پیشگیری از ابتلاء دانش آموزان به انواع بیماری ها در مدارس این استان عملیاتی شده است.
وی بیان کرد: طرح تربیت سفیران سلامت با محوریت مدارس برای اجرای برنامه های ارتقای سلامت و آگاهی بخشی به عموم مردم به ویژه دانش آموزان و اولیاء برای انجام راهکارهای خود مراقبتی در سراسر کشور به عنوان یک طرح مهم آموزشی - سلامتی مطرح است.
وی با اشاره به نقش مهم این طرح در ارتقای ضریب سلامتی افراد جامعه با نگاه ویژه ای که در بخش آگاهی بخشی آن وجود دارد خاطر نشان شد: سازماندهی
برنامه های مختلف در چارچوب این طرح ملی دراولویت برنامه های تعریف شده در برنامه سالانه مدارس قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: در این طرح علاوه بر سلامت دانش آموزان به سلامت خانواده های آنان نیز توجه شده زیرا دانش آموزان پل ارتباطی بین خانه و مدرسه هستند.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز خاطرنشان کرد: دانش آموزان پس از فراگیری نکات بهداشتی برای فرهنگ سازی روانه خانه و جامعه می شوند.
علیزاده گفت: اولین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در سال تحصیلی 96-95 با ارسال شیوه نامه آن به مدارس البرز را نیز در اردیبهشت ماه برگزار کردیم.
وی اضافه کرد: این جشنواره در 4 موضوع در بخش های خود مراقبتی، تغذیه سالم ، اهمیت ورزش و تحرک بدنی ، نقش محیط زیست و راه های حفاظت از آن برای دانش آموزان پایه های مختلف تحصیلی در سطح آموزشگاهی ، منطقه ای و استانی به اجرا در آمد.
وی بیان کرد: دانش آموزان در این جشنواره با ارائه آثاری چون عکاسی، نقاشی، فیلم کوتاه، روزنامه دیواری، مقاله ، داستان کوتاه و سرود شرکت کردند.
وی تاکید کرد: آثار دانش آموزان از سوی داوران مورد ارزیابی قرار گرفت و 238 اثر برتر شناخته شد که درآئینی با حضور مسئولان کشوری و استانی
تجلیل شدند.
البرز 440 هزار دانش آموز دارد.
2819 / 6155خبرنگار: مهین مالمیر**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.