به گزارش ایرنا، مجتبی صفری بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن در مصلی امام خمینی (ره) افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز در بخش دانشگاهی نمایشگاه اقدام به برگزاری غرفه ای از آثار دانشجویان البرز و تهران کرده است.
وی ادامه داد: مجموعه ای از آثار دانشجویان علمی کاربردی البرز و تهران در قالب طرح های تجسمی و گرافیکی مرتبط با موضوع نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.
صفری با اشاره به اینکه ربع قرن از فعالیت دانشگاه جامع علمی کاربردی می گذرد گفت: به این بهانه مراسمی نیز برای گرامیداشت این حضور، به تبیین فعالیت ها و اقدامات خاص دانشگاه در حوزه قرآن پرداخته می شود.
وی افزود: در دانشگاه جامع برخی از رشته ها مختص قرآن و عترت بوده که شامل تربیت مربی قرآن، هنر تلاوت و مدیریت امور فرهنگی با گرایش فعالیت های مذهبی و قرآنی تدریس می شود که در سایر دانشگاه ها چنین رشته هایی تعریف نشده است.
این مسئول با بیان اینکه دانشگاه جامع فعالیت های بسیاری در خصوص قرآن و فرهنگ قرآنی داشته، اضافه کرد: کارگاه های کارآفرینی قرآنی، برگزاری 12 دروه مراسم اعتکاف، کانون قرآن و عترت و هممچنین دوره های تربیت مربی مهد قرآنی نیز در دست تدوین است.
وی با اشاره به اهداف برپایی نمایشگاه قرآن و ایجاد غرفه دانشگاه گفت: نگاه دانشگاه جامع به این گونه نمایشگاه ها مهارتی است چراکه سایر دانشگاه ها در این رابطه تنها به آموزش های نظری اکتفا می کنند.
صفری افزود: اکنون تعدادی از دانشجویان دانشگاه های علمی کاربردی البرز طی تفاهم نامه ای با سازمان زیباسازی شهرداری، اقدام به طراحی عکس و طرح هایی با موضوعات قرآنی و ویژه ماه مبارک رمضان کرده اند که این قبیل اقدامات ادامه خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه بین المللی قرآن از 8 تا 26 خرداد در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار می شود و غرفه دانشگاه جامع علمی کابردی در بخش دانشگاهی مستقر است.
1535/6155خبرنگار:نوشین طهماسبی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.