داوود وحیدی روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ساخت خط 2 قطار شهری کرج که از حدود 2 سال پیش به علت اختلاف بین کار فرما و شرکت پیمانکاری سابیر متوقف شده بود در نهایت با توافق طرفین عملیات تکمیل آن اجرایی شد.
وی اظهارداشت: این پروژه در نشستی مقرر شد که شرکت سابیر ضمن پایبندی به تعهدات خود با سرعت در جهت تکمیل خط 2 قطار شهری کرج گام بردارد.
این عضو شورا با بیان اینکه شرکت سابیر با توجه به سوابقی که داردبرای ادامه کار عمرانی قطار شهری کرج موفق عمل نکرده ، گفت:با توافقی که بین مسئولان استان و این شرکت صورت گرفته ادامه کار عمرانی آن از سرگرفته شده است.
وحیدی خاطر نشان کرد: طبق توافق انجام شده قرار شدیک هزارو 650 میلیارد تومان در قالب تهاتر برای از سر گرفتن این پروژه عظیم شهری اختصاص یابد و همچنین شرکت سابیر نیز برای آغاز عملیات 50 میلیارد تومان به ادامه عملیات عمرانی قطار شهری کرج تزریق کند.
وی ادامه داد: عملیات عمرانی در فاز یک خط 2 قطار شهری کرج از سر گرفته می شود و این فاز از میدان حصارک کرج تا شهید سلطانی است که 14 ایستگاه دارد و فاز دوم این پروژه نیز از میدان شهید سلطانی تا شهرداری کرج و فردیس است که می بایست فاز 2 این پروژه نیز تکمیل شود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج گفت: این پروژه زمانی به نتیجه مطلوب می رسد که فاز 2 آن نیز اجرایی شود در غیر این صورت اگر فاز 2 خط 2 قطار شهری کرج اجرایی نشودمشکلات ترافیکی کلانشهر کرج مرتفع نخواهد شد.
عملیات ساخت خط 2 قطار شهری کرج به طول 27 کیلومتر از ساعت 84 آغاز شده که تا کنون 15 کیلومتر از این خط حفاری شده است.
ساخت این پروژه به علت موانع مالی واختلاف بین کارفرما و پیمانکار بارها با مشکلات متعدد مواجه شد و سبب شد عملیات آن زمانبر شود.
این خط ریلی کمالشهرکرج را به شهرستان شهریاراستان تهران متصل می کند.
تا کنون عملیات حفاری این خط از میدان دانشگاه خوارزمی در حصارک کرج تا پل شهید سلطانی به طول 15 کیلومتر حفاری شده است.
ساخت این خط با هدف کاهش ترافیک و آلودگی هوا به عنوان یکی از مطالبات مردم البرزبارها مورد تاکید مردم و مسئولان این استان قرار گرفته است.
انتظار می رود با تکمیل این پروژه ریلی بخشی از ترافیک کلانشهر کرج رفع شود، پیش از این مسئولان استان البرز اعلام کرده بودند که 2 رام قطار برای این خط خریداری شده که از حدود 2 سال پیش همچنان درانبارها نگهداری می شود.
7410/ 6155خبرنگار: مژگان السادات سجادی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.