فرشید علیزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح آشنایی دانش آموزان با فضای مجازی با مشارکت نیروی انتظامی استان در مدارس نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش البرز اجرا شد.
وی هدف اصلی اجرای این طرح را آگاهی بخشی به دانش آموزان در بخش فضای مجازی ، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و استفاده بهینه از مزایای این فضا ذکر کرد.
وی اظهار کرد: آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان در مورد اهداف پلید برخی شبکه‌های ماهواره‌ای، آسیب‌ها و تهدیدات اجتماعی در فضای مجازی می تواند نقش موثری حتی در پر کردن اوقات فراغت آنان در این بخش داشته باشد.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: در قالب این طرح در مدارس استان نمایشگاه فضای مجازی برپا شد که در آن توصیه‌های پلیس فتا در قالب پوستر و بنر در معرض دید دانش‌آموزان قرار گرفت.
علیزاده یادآور شد: برخی دانش‌آموزان آگاهی لازم را نسبت به مصادیق جرائم اینترنتی ندارند لذا در مدارس مجری این طرح ، پیام های آموزشی - هشداری از طریق کلیپ و انیمیشن‌ها یی که از سوی پلیس تهیه شده بود به دانش آموزان انتقال داده شد.
وی خاطرنشان شد: در قالب این طرح کارشناسان با برگزاری نشست های آموزشی در مورد جنگ نرم و اهداف پلید شبکه‌های ماهواره‌ای که توسط دشمنان اسلام و قرآن با نیت ضربه زدن به جامعه شیعه و سست کردن کانون گرم خانواده‌ها برای دانش آموزان و والدین مطالب مهمی را بیان کردند.
علیزاده ادامه داد: باید استفاده آگاهانه و صحیح از فضای مجازی به دانش‌آموزان آموزش داده شود که در طول سال تحصیلی 96-95 تلاش کردیم این موضوع مهم در 600 مدرسه البرز به صورت تخصصی آموزش داده شود.
وی از آموزش و پرورش به عنوان گسترده‌ترین نهاد دولتی در کشور یاد کرد و افزود: گسترش این آموزش ها در مدارس نه تنها در کاهش آسیب ها اجتماعی موثر است بلکه دراشاعه فرهنگ قانون‌مداری در جامعه حائز اهمیت است.
البرز 440 هزار دانش آموز دارد.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.