حمید لطف‌اللهیان در حاشیه بازدید از منطقه نمونه گردشگری شورابیل گفت: شهرداری اردبیل با احداث بزرگ‌ترین رینگ سلامت و مسیر پیاده‌روی تردد خودرو در محدوده دریاچه را کاهش می‌دهد.

وی افزود: در واقع مسیر خودروها به محل تردد دوچرخه تبدیل شده و مسیر پیاده‌روی نیز در کنار آن پیش‌بینی شده است.

شهردار اردبیل در پاسخ به گله‌مندی برخی شهروندان در خصوص ممانعت از تردد خودرو پیرامون دریاچه اضافه کرد: در حال حاضر ساعت تردد تنها به ۱۱ صبح تا ۱۶ بعدازظهر محدود شده و به مرور زمان به صورت کامل ممنوع خواهد شد.

لطف‌اللهیان تأکید کرد: شهرداری در نظر دارد این منطقه به یک منطقه سلامت‌محور تبدیل شده و تردد خودروها کاهش یافته و به مرور ممنوع شود

وی در پاسخ به این سؤال که شهروندانی که قادر به پیاده‌روی نیستند، چگونه می‌توانند از محوطه پیرامون دریاچه استفاده کنند، اضافه کرد: برای تردد این گروه از شهروندان قطار برقی پیش‌بینی شده است.

شهردار اردبیل تأکید کرد: شورابیل مهم‌ترین سرمایه طبیعی شهر اردبیل است و شهرداری حفاظت و توسعه انسان‌محور و سلامت‌محور آن را قویاً دنبال می‌کند.

لطف‌اللهیان با اشاره به اجرای پروژه‌های متعددی پیرامون این دریاچه خواستار همکاری شهروندان در خصوص تغییر و تحولات آن شد و افزود: لازم است از این گنجینه طبیعی به شکل مطلوب حفاظت و استفاده کرد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 662246
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.