قادر حسین زاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این جشنواره با هدف ارتقای دانش، مهارت و نگرش دانش آموزان در زمینه پژوهش و شیوه کشف و حل خلاقانه مسائل، فرصت آفرینی برای رشد و شکوفایی استعدادها و خلاقیت ­های دانش آموزان براساس شیوه نامه وزارتخانه ای در البرز برگزار شد.
وی از پژوهش بعنوان یکی از محورهای سومین دوره مسابقات جشنواره نوجوان خوارزمی در سال تحصیلی 96-95 یاد کرد و یاد آور شد: موضوع پژوهش دانش آموزی در این جشنواره کمبود آب و محیط زیست بود.
وی بیان کرد: پس از ارزیابی 56 اثر راه یافته به مرحله استانی، 4 اثر به مرحله دفاع راه پیدا کرد.
رئیس اداره پژوهش اداره کل آموزش و پرورش البرز از بررسی میزان توجه دانش آموزان دبیرستان دوره اول به حفظ محیط زیست و ارائه راهکارهایی برای بهبود و تقویت آن ، مقایسه اثر آموزش با کامپیوتر و آموزش از طریق حل مساله در درس ریاضی بر خلاقیت دانش آموزان بعنوان طرح های پژوهشی راه یافته به مرحله استانی جشنواره نوجوان حوارزمی یاد کرد.
حسین زاده ، بررسی خوردگی و تخریب مواد در فضا و روش های جلوگیری از زباله های فصایی و بررسی وضعیت منابع تامین آب و تهدید های پیش رو در استان البرز را از دیگر طرح های راه یافته به مرحله استانی جشنواره نوجوات خوارزمی برشمرد.
وی گفت: برای انتخاب یک اثر برتر از بین 4 اثر منتخب شناخته شده در استان البرز ، نشست دفاع حضوری برای دانش آموزان در سالن امام علی (ع ) در کرج برگزار شد.
وی اضافه کرد: در نشست دفاع حضوری نیز دانش آموزان سارا هنرمند، میترا محمدی ، مهین اثر زاده ، مانی قره داغی و امیر مهدی محسنی از آثار پژوهشی خود دفاع کردند.
رئیس اداره پژوهش اداره کل آموزش و پرورش البرز در ادامه به انتخاب اثر برگزیده استان پرداخت و افزود:پژوهش مهین اثر زاده از ناحیه 4 کرج با عنوان بررسی وضعیت منابع آب و تهدید های پیش رو در استان البرز به مرحله کشوری راه یافت.
حسین زاده یاد آور شد: مرحله کشوری سومین دوره مسابقات جشنواره نوجوان خوارزمی در تابستان 96 در مشهد برگزار می شود.
البرز 440 هزار دانش آموز دارد.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.