حسین بابویی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در کرج افزود: رویکرد وزارت آموزش و پرورش دربخش ورزش به عنوان عرصه ای برای ارتقاء سلامت جسم و روان دانش آموزان با نگاهی مثبت به فعالیت های درون مدرسه ای همواره موردتوجه بوده است که این مهم در دولت تدبیر و امید در مدارس در قالب اجرای طرح های مختلف عملیاتی شد.
وی اظهار کرد: در اجرای المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای تعداد زیادی از دانش آموزان در فعالیت های ورزشی ساماندهی می شود که آموزش و پرورش تلاش کرده دراین طرح ، همزمان با برگزاری بازی ها و ورزش های مختلف در دوره زمانی مشخص با توجه به امکانات و شرایط اقلیمی مناطق مختلف کشور تمام دانش آموزان را در این طرح ملی شرکت دهد.
وی هدف اصلی از برگزاری المیپاد فرهنگی ورزشی درون مدرسه ای را تحقق شعار تحصیل، تهذیب و ورزش از سوی مقام معظم رهبری عنوان کرد و خاطر نشان شد: اگر مسئولان و خانواده ها با همکاری یکدیگر برای تحصیل، تهذیب نفس و ورود دانش آموزان به عرصه های ورزشی تلاش کنند خدمت بزرگی درجهت رشد فکری ، سلامت جسمی و خلاقیت دانش آموزان کرده اند.
مدیر کل دفتر تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: المپیاد فرهنگی ورزشی درون مدرسه ای در مدارس استان ها به اجرا در آمده تا دانش آموزان در فضایی شاد و با سلامت فردی در راه علم اندوزی گام بردارند.
بابویی گفت: اجرای این طرح ملی در مدارس موجب می شود که دانش آموزان در مدارس بی تحرک نبوده و حتی در ساعت زنگ تفریح در قالب بازی های فردی و گروهی در داخل حیاط مدرسه جنب و جوش داشته باشند.
وی تصریح کرد: المپیاد درون مدرسه ای زمینه ای را بوجود آورده است که دانش آموزان در خارج از مدرسه شرایط جسمی بهبود یافته ای داشته باشند.
وی یاد آور شد: باید در مسیر ترویج شاخص‌های ورزشی در خانواده‌ها نیز قدم برداریم زیرا این حرکت فرهنگی در راستای سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان نقش و تاثیر بسزایی دارد.
مدیر کل دفتر تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در ادامه به سبک زندگی دانش‌آموزان پرداخت و افزود: امروز دانش آموزان از تحرک فاصله گرفته اند که اجرای طرح المپیاد درون مدرسه ای طی 3 سال گذشته توانسته است در ایجاد تحرک و نشاط دانش آموزان در مدارس موثر باشد ولی دانش آموزان نیاز به تحرک بیشتر دارند.
بابویی یاد آور شد: در مدارس برنامه های دیگری از جمله نرمش صبحگاهی، کانون‌های ورزشی، حیاط پویا با هدف مدرسه محوری در حوزه ورزش و سلامت اجرا شده است.
2819/ 6155خبرنگار: مهین مالمیر **انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.