فرشته فهمیده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: دانش آموزان ناحیه 2کرج و شهرستان فردیس با کسب 33 رتبه اول استان درسی و پنجمین دوره از مسابقات قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش شدند.
وی هدف ازبرگزاری مسابقات قرآن عترت و نماز را تلاش برای ایجاد انگیزه بیشتر دانش آموزان و خانواده های آنان در زمینه انس با قرآن کریم و اهل بیت (ع)و شناسایی نخبگان مستعد در عرصه قرآن و عترت و ایجاد بستر رشد برای آنان و توسعه و ترویج سواد قرآنی و سنت و سیره اهل بیت (ع) و تعمیق و ترویج فرهنگ جامع نماز برشمرد.
وی گفت:36 هزار دانش آموز در سال تحصیلی جاری درسه دوره تحصیلی ابتدایی و دوره اول ودوم متوسطه با شرکت در 11 رشته قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ عمومی و ویژه، تفسیر نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، قرآن، نماز و همخوانی آیات در هفته گرامی داشت قرآن عترت و نماز در سطح مدارس و آموزشگاه به رقابت پرداختند.
وی همچنین اظهار داشت: مرحله دوم این دوره از مسابقات از23بهمن لغایت 23 اسفند1395 بین دوهزار و 610 شرکت کننده در سطح منطقه برگزار شد و با تشکیل جلسات توانمند سازی برای دانش آموزان منتخب، نفرات اول تمام رشته ها در دوره اول و دوم متوسطه دختر و پسر14 در مرحله سوم این دوره از مسابقات سطح استان حضوریافته و با کسب 79 رتبه استانی مقام اول استان را به خود اختصاص دادند.
وی تصریح کرد: از مجموع 79 رتبه کسب شده 33 رتبه اول است که از این جهت نیز دانش آموزان کسب کننده بالاترین رتبه اول نیز در سطح استان هستند.
7413/1535خبرنگار:معصومه مهتاب**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.