به گزارش ایرنا، سید حمید طهایی در جلسه شورای ترافیک استان که پیش از ظهر یکشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: زمانی که نقاط حادثه خیز ترمیم شده و مسیر بهسازی می شوند، نشان از تعامل مردم و مسئولان برای کاهش تلفات رانندگی دارد.
وی ادامه داد: باید به دنبال راهکارهای اساسی برای کاهش حوادث و تلفات جاده ای باشیم و این امر منوط به ارائه تحلیل درستی از حوادث است.
طهایی گفت: در برخی موارد می توان با اصلاح مسیرها و جاده ها حوادث را تا حدود زیادی کاهش داد، بنابراین نیاز است در این زمینه بررسی های دقیق تری صورت گیرد.
وی افزود: در مقاطعی به دلیل وجود نمایشگاه گلها و یا ترافیک های همیشگی میدان امام حسین (ع) حوادثی رخ می دهد، از این رو باید تدبیر ویژه ای در دستور کار قرار گیرد.
استاندار البرز با بیان اینکه حضور پلیس بازدارنده خوبی برای کاهش تخلفات است، اضافه کرد: بر این اساس باید تجهیزات و امکانات کافی برای افزایش این حضور به صورت مجازی و فیزیکی تهیه شود.
وی با اشاره به اهمیت فرهنگسازی در خصوص رعایت قوانین، گفت: از سوی دیگر باید جرایم و اقدامات بازدارنده به اندازه ای باشد که تخلف برای خاطیان صرفه اقتصادی نداشته باشد.
طهایی به اقداماتی که در حوزه راه صورت می گیرد اشاره کرد و افزود: در این رابطه ساماندهی ترافیک بسیار حائز اهمیت است چراکه در مواقع بروز حوادث شرایط برای امداد و نجات فراهم نیست.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.