دکتر شادی مظلومی روز یکشنبه در حاشیه طرح توسعه درمانگاه تخصصی بیماری های پوستی کرج به خبرنگارایرنا گفت: بر همین اساس به مردم توصیه می شود از میزان استرس و نگرانی های روحی و روانی خود بکاهند.
وی تاکید کرد که استرس اولین عامل پیری است که ریشه در درون انسان دارد،
استرس های محیطی که از استرس های روانی گرفته نیز سبب پیری زود رس می شود.
وی اضافه کرد: برای بانوان از سنین 40 سال به بالا و استرس های محیطی شغلی، نور آفتاب ، نخوردن آنتی اکسیدان و مایعات ، تغذیه نامناسب باعث پیری می شود و اغلب بیماری های پوستی که خود ایمنی هستند با استرس بروز پیدامی کند.
وی گفت: بیماری های پوستی در بین مردان و زنان متفاوت است که در مردان شایع ترین بیماری پوستی ریزش مو است.
مظلومی ، شایع ترین بیماری های پوستی در بین بانوان را انواع اگزما و حساسیت پوستی برشمرد و افزود: این بیماری ها در دست یا قسمت های دیگر پوست بروز می کند.
وی بیان داشت: 80 درصد تاسی وابسته به هورمون در مردان داریم که سبب می شود تا آنان به درمانگاه های پوست مراجعه کنند.
این متخصص بیماری های پوستی با اشاره به برخی اقدامات نامناسب برای زیبایی پوست گفت: به دلیل ترویج فرهنگ زیبایی، برخی با شیوه های غیر اصولی به تغییر در لب و گونه ها روی می آورند که با عوارضی همراه است.
وی بیان داشت:90 درصد مراجعه کنندگان به مراکز زیبایی و پوست بانوان هستند که 70 درصد برای کارزیبایی و 30درصد برای کار درمانی مراجعه می کنند.
وی اظهار داشت: در استان البرز برخی مراکز غیر تخصصی دست به زیباسازی پوستی می زنند که مخاطرات آن برای مراجعه کنندگان کم نبوده است.
7410/ 6155خبرنگار: مژگان السادات سجادی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.