به گزارش  خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج  ، علی ترکاشوند با تبریک بمناسب حلول ماه مبارک رمضان عنوان کرد: بندگان می توانند با استفاده از ماه مبارک رمضان، بر نفس امّاره خود مسلط شوند و به جای آنکه خادم نفس اماره باشند، آن را تابع خود کنند؛ در این صورت، دنیا و آخرت آنان تأمین خواهد شد.

شهردار کرج اظهار داشت: اگر کسی توجه کند که ارزش و قدر این ماه تا چه اندازه زیاد است از فرصت‌ بی نظیر ماه مبارک رمضان، نهایت استفاده را خواهد برد و تمام وجود او روزه‌دار خواهد بود؛ چنین روزه‌ای انسان را به کمال حقیقی خویش نزدیک می‌سازد.

ترکاشوند گفت: آثار روزه به اندازه ای زیاد است که هر کدام از آن آثار می تواند انگیزه ای بسیار مهم برای انجام این واجب الهی گردد؛ در بُعد فردی سلامتی بدن و روح را در پی دارد و در بُعد اجتماعی توجّه به فقراء، یاد مرگ و معاد، را در بر دارد که خود این موضوع در تقویت عقیده انسان نسبت به این مهم، بسیار اثر گذار است.

این مسئول بیان کرد: انسان مسلمان با روزه داری نه تنها اخلاص را تمرین و تجربه می کند، بلکه صبر را نیز تجربه می کند؛ چنین انسانی با روزه، مقاومت را در برابر وسوسه های شیطان تمرین می کند و خود را برای بندگی خدا و استفاده بیشتر از معنویات آماده می نماید.

وی یادآور شد: در ماه مبارک رمضان باید با اخلاص، توکل و توسل به اهل‏ بیت(علیهم السلام) و عمل به دستورها و احکام قرآن کریم و دوری از گناهان، انجام توبه واقعی، عبادت، شب‏ زنده ‏داری، درک فضیلت شب قدر و ... فضیلت این ماه را درک کرد و از آن در راستای رسیدن به کمال حرکت کرد؛ در این ماه می باید به گونه ‏ای خودسازی کرد که با اتمام ماه مبارک تأثیر و فواید آن در روح و جان افراد باقی باشد و اثر آن تا ماه رمضان سال بعد ماندگار باشد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 658961
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.