به گزارش ایرنا ، محمدباقر مقدسی روز شنبه درنشست تجلیل از خیرین کمک کننده به ستاد دیه استان که در سالن جلسات دادگستری برگزار شد، افزود: بیشتر کسانی که به دلیل جرایم غیرعمد به زندان می‌روند افراد آبرومندی هستند که در اثر یک اتفاق گرفتار زندان می‌شوند ، ستاد دیه با کمک خیرین که بخش زیادی از آن را شاکیان تشکیل می‌دهند توانسته به آزادی فرد کمک کند.
وی با بیان اینکه وظیفه ستاد دیه کمک به آزادی زندانیانی است که به دلیل عدم توانایی نسبت به پرداخت دین در جرائم غیرعمد زندانی می شوند اظهار داشت: از سال 1390 که این ستاد در استان البرز تاسیس شده 1400 نفر از زندانیان آزاد شده‌اند که عمده کمک‌ها برای آزادی‌ این زندانیان که مجموعا رقمی بالغ بر 150 میلیارد تومان بوده توسط خیرین پرداخت شده است.
مقدسی گفت: همچنین در سال گذشته 357 نفر از مددجویان استان که 111 نفر آنها خانم و مابقی آقا بودند به کانون گرم خانواده بازگردانده شدند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با رعایت اصل پیشگیریانه دیگر نیازمند ستاد دیه نخواهیم بود گفت: به صاحبان کارگاهها به منظور جلوگیری از هر گونه حادثه توصیه می شود برای کارگاه خود بیمه مسئولیت و حوادث بگیرید تا در اثر اتفاقات احتمالی، فردی گرفتار زندان نشود.
7414/ 6155خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.